تجمع مردم شهرهای ماهشهر و اهواز در حمایت از مردم خرمشهر

در حالی که اعتراضات مردم خرمشهر نسبت به کمبود آب و کیفیت بد آب لوله‌کشی در این شهر همچنان ادامه دارد در سومین روز این اعتراضات چند شهر دیگر استان خوزستان از جمله ماهشهر،  بندر خمینی، آبادان، کوت عبدالله و اهواز نیز دست به اعتراض زدند و از مردم خرمشهر حمای

در حالی که اعتراضات مردم خرمشهر نسبت به کمبود آب و کیفیت بد آب لوله‌کشی در این شهر همچنان ادامه دارد در سومین روز این اعتراضات چند شهر دیگر استان خوزستان از جمله ماهشهر،  بندر خمینی، آبادان، کوت عبدالله و اهواز نیز دست به اعتراض زدند و از مردم خرمشهر حمایت کردند.

به گفته هرانا، خرمشهر در روزهای اخیر شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی بوده است. تجمع کنندگان، به کمبود آب و کیفیت بد آب لوله‌کشی در این شهر اعتراض دارند.

گزارش‌ها از خرمشهر در استان خوزستان حاکی از وجود شرایط امنیتی در این شهر طی روز گذشته  بوده است.

 

 در برخی مناطق آبادان نیز گزارشاتی مبنی بر پرتاب گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی مخابره شده است.

نیروهای انتظامی و امنیتی برای متفرق کردن معترضان که به روش‌های مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کردند برخی خیابان‌ها را بسته‌اند و اقدام به ایجاد ایست‌های بازرسی در خیابان‌های اصلی شهر کردەاند.

 

گفتە میشود تمامی گذرگاههای  ورودی به خرمشهر تحت کنترل شدید قرار دارند.

 

براساس برخی گزارشها جاده‌های آبادان خرمشهر، اهواز خرمشهر و آبادان اهواز تحت کنترل است. مراکز ایست بازرسی‌ها در این جاده‌ها ماشین‌ها را کنترل ‌می‌کنند.

 

 همچنین فعالان حقوق بشر در ایران می‌گویند، تاکنون دهها نفر در خرمشهر و اهواز  بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر گزارش‌ها و ویدئوهایی منتشرە در شبکه های اجتماعی حاکی از تجمعات اعتراضی در شهرهای ماهشهر و اهواز در حمایت از مردم خرمشهرهستند.

 

معترضان می گویند افزایش شوری آب آشامیدنی مردم را به شدت دچار مشکل کرده و مسولان امر باید به دور از شعار و وعده برای رفع این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 در همین حال ایرنا گزارش داده، شب گذشته تعدادی از شهروندان آبادانی، در اعتراض به کیفیت آب شرب این شهر در منطقه سلیچ غربی آبادان، تجمع اعتراضی برگزار کردند و با ماموران انتظامی حاضر در محل درگیر شدند.

 

در همین حال برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات در دیگر شهرهای استان خوزستان، از جمله اهواز، کوت عبدالله و ماهشهر در شب گذشته  در حمایت از اعتراضات مردم آبادان و خرمشهر حکایت دارد.

 

این اعتراضات در حالی است که فرماندار خرمشهر، روز گذشته، از بهبود کیفیت آب در این شهر خبر داده بود.