ترکیه گفت "ما بمباران کردیم"، اما فرماندار مخمور میگوید"حمله کننده مشخص نیست"!!

​​​​​​​جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه ۱۳ دسامبر کمپ پناهجویان شهید رستم جودی مخمور را بمباران کرد و در نتیجه ۴ زن غیرنظامی کشته شدند

پس از این بمباران، خلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد:"در چهارچوب دفاع از مرزهای ترکیه، ۳۰ هدف را در قرچوخ و شنگال بمباران کردیم و در این حملات ۲۰ جنگنده حضور داشتند.حملاتمان را بر اساس ماده‌ی ۵۱ پیمان سازمان ملل انجام داده‌ایم".

 

همچنین رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان قبل از این حمله تهدید کرده بود که به مخمور و شنگال حمله خواهند کرد. پس از حملات نیز اعلام کرد، "مخمور و شنگال را که برای مرزهایمان خطرناک هستند، بمباران کردیم. این حملات ادامه خواهند داشت".

 

علی رغم آنکه مسئولین ترکیه خود مسئولیت حملات را به عهده گرفته‌اند، اما فرماندار مخمور که عضو حزب دمکرات کردستان-پ.د.ک است در سخنانی با بخش کردی صدای آمریکا تلاش کرد تا موضوع را لاپوشانی کند. رزگار مخموری گفت:"مشخص نیست حملات به مخمور توسط چه کسانی انجام شده است. ما نمی‌توانیم تایید کنیم که این حملات توسط جنگنده‌های ترکیه انجام شده است".

 

این سخنان فرماندار مخمور سبب نارضایتی شهروندان جنوب کردستان و به خصوص شهروندان مخموری شد. شهروندان می‌گویند فرماندار پ.د.ک تلاش می‌کند تا جنایات دولت ترکیه را پنهان کند و با این سخنان از دولت ترکیه دفاع می‌کند."