تشدید میلیتاریسم در کردستان؛ انتقال تجهیزات سبک و سنگین سپاه به استان سنه

از سنه خبر رسید که از صبح امروز هلی‌کوپترهای سیکورسکی بر فراز شهر به پرواز درآمده‌اند

قرارگاه حمزه سید الشهدای نیروی زمینی سپاه پاسداران طی روزهای گذشته با انتقال نیرو و همچنین تجهیزات سبک و سنگین نظامی به مناطق مختلف شهرستان‌های کامیاران و سنه بر میزان جو امینیتی این مناطق افزوده و از روستاییان اطراف کوهستان شاهو خواسته‌ شده است در اسرع وقت این منطقه را ترک نمایند

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان طی چند روز گذشته قرارگاه حمزه سید الشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران که به عنوان بازوی عملیاتی سپاه جهت مقابله با نیروهای احزاب کُردی مخالف دولت عمل می‌کند، اقدام به انتقال نیرو و همچنین تجهیزات نظامی گسترده‌ای به شهرهای سنه و کامیاران کرده است.

 

این نیروها و تجهیزات نظامی که از استان‌های مجاور به سنه و کامیاران منتقل شده‌اند، در پادگان‌های سپاه مستقر شده و طبق ادعای فرماندهان نظامی در تلاشند تا عملیات گسترده زمینی‌ای را جهت مقابله با نیروهای احزاب کُردی در کوهستان‌های شاهو و کوسالان آغاز کنند.

 

در همین ارتباط، نیروهای سپاه همچنین به دامداران ساکن در کوهستان شاهو هشدار داده‌‌اند که این منطقه را هر چه زودتر با هدف آغاز مانور نظامی سپاه در این مناطق ترک کنند

 

لازم به ذکر است هر ساله، سپاه پاسداران به بهانه حضور نیروهای احزاب کُردی مخالف جمهوری اسلامی اقدام به توپ‌باران کوهستان‌های شاهو و کوسلان می‌کند. در نتیجه این عملیات ها همواره بخش وسیعی از این مناطق توسط سپاه به آتش کشیده می‌شود.

 

بنابر گزارش خبرگزاری فرات جو امنیتی در شهرهای مریوان، سنه و بانه از صبح امروز تشدید شده است. از سنه خبر رسید که از صبح امروز هلی‌کوپترهای سیکورسکی بر فراز شهر به پرواز درآمده‌اند. همچنین گزارش‌هایی دال بر حملات راکتی و توپخانه‌ای به کوهستان آریز به مرکز خبر رسیده است.