تمللی: طی ۵ ماه آینده اوضاع ترکیه تغییر خواهد کرد

​​​​​​​رئیس مشترک ه.د.پ، سزای تمللی، در مقابل شهرداری جولمرگ که توسط رژیم آ.ک.پ تصرف شده سخنرانی کرد و گفت: بعد از ۵ ماه و نیم دیگر اوضاع تغییر خواهد کرد.

سزای تمللی رئیس مشترک کل حزب دمکراتیک خلق‌ها- ه.د.پ و یک هیئت همراه در شهر جولمرگ شمال کردستان به دیدار با شهروندان و کاسبکاران پرداختند. تمللی در ورودی شهر توسط صدها تن از شهروندان مورد استقبال قرار گرفت و همراه کاروان طولانی از اتومبیلهای شهروندان وارد شهر شدند. ابتدا در مقابل ساختمان ه.د.پ در این شهر گرد هم آمدند و سپس با کاسبکاران شهر دیدار کردند.

 

در هنگام دیدار با کاسبکاران یک مغازه‌دار به وی گفت: خلق را تنها نگذارید، باید مبارزه کنید.

 

یک شهروند دیگر از تمللی خواست بدون ترس به فعالیتهایشان ادامه دهند و گفت: ما خلقی با ۲۷ میلیون جمعیت هستیم و از هیچ کس نمی‌ترسیم. این حزب علی رغم آنکه قانونی است اما ممنوع شده است.

 

تعداد بسیاری از کاسبکاران از تمللی خواستند که به طور مرتب از شهر دیدن کنند و آنها را تنها نگذارند.

 

رئیس مشترک ه.د.پ در مقابل شهرداری جولمرگ که توسط دولت فاشیستی تُرک مصادره شده و برای آن قیم تعیین کرده است بیانیه‌ی کوتاهی قرائت کرد و گفت: پلیس شهرداری را محاصره کرده است و برای آن قیم تعیین کرده‌اند. شما این اعمال را برای خلق‌مان روا می‌بینید. باید در شهرداری‌ها منتخبان مردم از آنها پیشوازی می‌کردند اما حالا شهروندان نمی‌توانند وارد ساختمان شهرداری شوند. شهرداری اشغال شده است. آنچه می‌بینیم یک تابلوی زنده است ،اما ما تا ۵ ماه آینده اوضاع را تغییر خواهیم داد.