تهدید رئیس جمهوری آمریکا به اعزام ارتش به خیابان‌ها

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد در صورتی که فرمانداران با استفاده از گارد ملی، نظم را به ایالت‌های تحت فرمان خود باز نگردانند، ارتش را به خیابان‌ها اعزام خواهد کرد.

اعتراضات به کشته شدن جرج فلوید شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا به بسیاری از شهرهای آمریکا کشیده شده و در برخی موارد نیز به خشونت کشیده شده است.

ترامپ در واکنش به این اعتراضات تهدید به آوردن ارتش ‌به خیابانها نمود. وی همچنین اعلام کرد، ممنوعیت رفت و آمد و حکومت نظامی از ساعت ۷ شب به وقت واشنگتن با جدیت برقرار می‌شود و با معترضانی که در خیابانها بمانند، برخورد خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که همه‌ی تلاش خود را برای برقرای عدالت، به کار خواهد گرفت.

سخنرانی ترامپ در حالی بود که جمعیت معترض در بیرون کاخ سفید حضور داشتند و صدای شلیک گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک آور و هلی کوپترها به گوش می‌رسید.

ترامپ  با "اغتشاشگر" خواندن معترضان خود را رئیس جمهوری "نظم و قانون" خواند و گفت که به اجرای قانون با استفاده از ارتش متعهد است.

ترامپ پس از این سخنرانی ده دقیقه در خیابانهای واشنگتن قدم زد و سپس به کلیسای سنت جان رفت که شب گذشته بخشی از آن توسط معترضان به آتش کشیده شده بود.

طی یک هفته‌ی اخیر بسیاری از شهرهای آمریکا شاهد اعتراضاتی علیه نژادپرستی بوده است.

این اعتراضات در پی کشته شدن یک مرد سیاه پوست با نام جرج فلوید توسط پلیس آمریکا و انتشار ویدیویی از آن رخ داد. در برخی موارد اعتراضات به خشونت، تخریب اموال عمومی و خصوصی و غارت فروشگاه‌ها انجامید.