جمهوری اسلامی دو هزار افغانی را  در سوریه به کُشتن داد

اعلام شد که دو هزار افغانی که بوسیه‌ی ایران برای جنگ به سوریه فرستاده شده‌اند، کشته شده و بیش از هشت هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند

اعلام شد که دو هزار افغانی که بوسیه‌ی ایران برای جنگ به سوریه فرستاده شده‌اند، کشته شده و بیش از هشت هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند

 

مقامات افغانستان از کشته شدن دست‌کم تعداد ٢٠٠٠ از افغانی‌هایی که توسط رژیم ایران، برای جنگ به سوریه فرستاده شده‌اند، خبر دادند.

 

اعلام شد که افغانیانی که به سوریه فرستاده شده‌اند، توسط ایران در گروه شبه نظامی " فاطمیون" سازماندهی می‌شوند. بنا به گزارش منتشر شده، بیشتر از ٨٠٠٠ افغانی دیگر نیز در جنگ و درگیری‌های سوریه زخمی شده‌اند.

 

افغانیان عمدتا شیعه که در سوریه کشته و زخمی شده‌اند، بیشتر از کسانی هستند که بعلت جنگ داخلی در افغانستان و عدم امنیت و رفاه، به ناچار خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کرده و برای زندگی بهتر به ایران مهاجرت نموده‌اند.

 

رژیم ایران با بهره‌گیری از وضعێت بد معیشتی و فقدان مدارک تابعیتی و همچنین با سوءاستفاده از باورمندی‌های شیعی آنان، در راستای سیاست‌های فتنه‌جویانه خود در دیگر کشورها و بعنوان کاریابی با حقوق مناسب و در صورت برگشت با دادن شناسنامه‌ی ایرانی، آنها را استخدام و به سوریه فرستاده و در جنگ‌هایی که هیچ ربطی به آنها ندارد، به کشتن می‌دهد. جمهوری اسلامی با اشاعه فقر در داخل ایران و ایجاد فتنه و نفاق در خارج از کشور هزینه‌های سرسام آوری را بر ساکنان ایران و خاورمیانه تحمیل نموده است.