جمیل باییک دروغ‌ پردازی‌های اردوغان را برملا کرد

جمیل باییک با رد ادعای اردوغان و رسانەهای حزب حاکم ترکیه در مورد شهادت ٣۵ تن از فرماندهان پ.ک.ک در حمله هوایی ترکیه گفت:"اردوغان از دروغ‌گویی احساس شرم نمی‌کند".

جمیل باییک ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان ادعای اردوغان در مورد بمباران جلسه فرماندهان پ.ک.ک را تکذیب کرد و آنرا تبلیغات انتخاباتی خواند. باییک همچنین ارتش ترکیه ناتوان از ورود به کوهستان قندیل توصیف کرد و گفت اگر بیایند هم به نتیجه ای نمی رسند.

 

جمیل باییک با رد ادعای اردوغان و رسانەهای حزب حاکم ترکیه در مورد شهادت ٣۵ تن از فرماندهان پ.ک.ک در حمله هوایی ترکیه گفت:"اردوغان از دروغ‌گویی احساس شرم نمی‌کند".

 

او دروغ‌گویی اردوغان را ناشی از ترس او قبل از انتخابات دانست و گفت رادیو و تلویزیون ترکیه هم بویی از اخلاق نبرده است.

باییک در ادامه به افشای ویدئوی یک محفل خصوصی اردوغان اشاره کرد که در آن به اطرافیان خود دستور می دهد هر طور که شده جلوی ورود مجدد حزب دمکراتیك خلق‌ها به پارلمان ترکیه جلوگیری شود. 

 

او همچنین نظرسنجی های منتشر شده در خبرگزاری رسمی ترکیه مبنی بر کسب ۵٢ درصد آرا توسط اردوغان را گزارشی به سفارش خود اردوغان خوانده و به سناریوی قتل چند هوادار ه.د.پ در شهر پرسوس و نسبت دادن آن به پ.ک.ک جلب توجه می‌کند.

 

ریاست مشترک ك.ج.ك که معتقد است دست اردوغان دیگر رو شده است می‌گوید: "توسل به دروغگویی نمی‌تواند اردوغان و حزبش را در انتخابات ٢۴ ژوئن نجات دهد."

 

باییک در عین حال به بمباران مکرر مناطق تحت حفاظت گریلاهای کردستان و ادعای آغاز عملیات زمینی برای تصرف قندیل پرداخته و می گوید: چنان وانمود می‌کنند که در چند کیلومتری قندیل هستند. گویا ورود به قندیل چنین آسان است. آنها در صورت همکاری حزب دمکرات کردستان می توانند به قندیل بیایند اما اگر بیایند هم نمی‌توانند کاری انجام دهند. تهدید و رجزخوانی تا کشتار و دستگیری و شایعه پراکنی بخشی از استراتژی جبهه فاشیستی اردوغان برای پیروزی در انتخابات است.

| ترکیه بدون حزب دمکرات کردستان نمی‌تواند به قندیل حمله کند

جنگ عفرین همچنان ادامه دارد

باییک: شکست فاشیست‌های حاکم در ترکیه، یأس دشمنان کردها و دمکراسی خلق‌ها را در پی دارد