حمله مسلحانه ماموران انتظامی به مهاجران افغانی؛ دست‌کم ١٩ کشته و زخمی

در پی تیراندازی ماموران نیروی انتظامی سراوان به سمت یک خودرو حامل مهاجران افغانستانی در روز دوشنبه (١٣ فروردین/٢ آوریل) دستکم ۴ شهروند افغانستانی کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند

در پی تیراندازی ماموران نیروی انتظامی سراوان به سمت یک خودرو حامل مهاجران افغانستانی در روز دوشنبه (١٣ فروردین/٢ آوریل) دستکم ۴ شهروند افغانستانی کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز دوشنبه ۱۳ فروردین در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی شاخه مرصاد سراوان به سمت یک خودرو حامل مهاجران افغانستانی در مسیر سراوان _ گشت، دستکم ۴ شهروند افغانستانی کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند. اعلام شد که راننده بلوچ خودرو بدلیل شدت جراحات نیز به کما منتقل شده است.

روابط عمومی نیروی انتظامی در رابطه با حمله و کشتار مذکور اطلاعیه‌ای صادر نکرده و رسانه‌های داخلی هم نسبت به این جنایت بشری سکوت کرده‌اند.

 

سراوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ایران است.

 

شایان ذکر است روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۷، "عبدالواحد رئیسی" فرزند فقیر محمد، اهل ساربوگ از توابع قصرقند، توسط ماموران پاسگاه ساربوگ مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به خاطر وخامت حال ناشی از خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

 

عبدالواحد رئیسی تنها به دلیل حمل ۱۰ گونی برنج به قتل رسید.