حمله‌های مسلحانه در دو شهر آمریکا حداقل ۶۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت

دو حمله مسلحانه در ایالت‌های تگزاس و اوهایو ایالت متحده دست‌کم ۶۵ کشته و زخمی برجای گذاشت. عاملان یکی از حملات کشته شد و عامل دیگر هم توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

   در پی تیراندازی ظهر شنبه در یک مرکز خرید شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس دست‌کم ٢٠ نفر کشته و ٢۶ تن دیگر زخمی شدند. چند ساعت پس از این حمله در تیراندازی یک فرد مسلح در شهر دیتون ایالت اوهایو هم ٩ نفر کشته و ١۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

   مردی مسلح با حمله به یک مرکز خرید در شهر ال پاسو در ایالت تگزاس آمریکا سبب کشته شدن ۲۰ تن و مجروح شدن حداقل ۲۶ تن شده است که تعدادی از آنها کودک هستند.

   رسانه‌های محلی هویت فرد مهاجم را پاتریک کروشس ۲۱ساله اعلام کرده‌اند که فردی سفیدپوست با گرایشات راست‌گرایانه است.

​​​​​​​   وی با وارد شدن به یک مرکز خرید در مرکز شهر ال پاسو که به دلیل نزدیک شدن به بازشدن مدارس مملو از خانواده‌هایی بود که برای خرید به آنجا آمده بودند، و تیراندازی به سوی مردم باعث کشته و زخمی شدن حداقل ۴۰ تن شد.

​​​​​​​   گفته میشود که شدت تیراندازی به حدی بوده است که نیروهای پلیس در ابتدا به دنبال بیش از یک مهاجم بودند. فرد مهاجم دستگیر و در دست نیروهای پلیس می‌باشد.

​​​​​​​   وی انگیزه‌ی خود از انجام این حمله را در بیانیه‌ای در اینترنت منتشر کرده و انگیزه‌ی خود را "پاسخ به اشغال آمریکا از سوی مهاجمان لاتین تبار" اعلام کرده است.

​​​​​​​   شهر ال پاسو در جنوب آمریکا و در ایالت تگزاس در مرز با مکزیک قرار دارد. این شهر با ۶٨۰ هزار نفر جزء امن ترین شهرهای ایالت تگزاس است. در این شهر تعدادی از مهاجران مکزیکی زندگی میکنند. پاتریک کروشس با افکار راستگرایانه در اعتراض به حضور مکزیکیها این حمله‌ی خونبار را انجام داده است. وی پیشتر نیز از حملات انجام شده به دو مسجد در نیوزیلند توسط یک فرد راستگرای افراطی حمایت کرده بود.

​​​​​​​   به گفته‌ی پلیس شهر دیتون در تیراندازی فردی مسلح به مسلسل نیمه خودکار ٩ نفر کشته و ١۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

​​​​​​​   عامل این حمله بامداد روز یکشنبه از سوی نیروهای پلیس کشته شده است.