حمله‌ی گریلایی به یگان مخفی و مدیریت گمرک؛ عناصر پلیس‌ ترک به آذربایجان گریختند

گریلاهای کردستان در سرت یگان مخفی ارتش ترک و فرماندهی عملیات، همچنین در ایغدر تانکر سوخت، مدیریت گمرک و پایگاه نیروهای پلیس را هدف قرار دادند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا در روزهای ۱۳-۱۶ مه/ ۲۳-۲۵ اردیبهشت و همچنین حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

با توجه به اطلاعیه‌ی منتشر شده در عملیات نیروهای گریلا در سِرت حداقل ۳ ارتشی کشته شده و در ایغدر در نتیجه ضربات سخت نیروهای گریلا، نیروهای پلیس مرزی مجبور شدند به آزربایجان فرار کنند.

 

یگان مخفی و فرماندهی عملیات در سِرت مورد هدف قرار گرفتند

ه.پ.گ درباره‌ی عملیات سرت اعلام کرد؛"روز ۱۳ مه/۲۳ اردیبهشت ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه قلانس از توابع هاول در سرت عملیاتی را با مشارکت یگان‌های مخفی آغاز کردند. نیروهای ما دو روز یگان مخفی دشمن را تحت کنترل قرار داده سپس در ساعت ۱۸:۴۰ روز ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت تپه‌ای را که فرماندهی این عملیات قرار داشت را هدف قرار دادند. این عملیات از ۳ طرف و از نزدیک انجام شد. در نتیجه‌ی این عملیات ۳ ارتشی کشته شدند که در میان آن‌ها یکی از فرماندهان این عملیات قرار دارد. همچنین تعداد زیادی هم زخمی شدند. پس از عملیات ارتش ترکیه منطقه را بوسیله بالگردهای نظامی و خمپاره بمباران کرده و بوسیله بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کردند. سپس یگان مخفی دشمن از این منطقه عقب‌نشینی کردند. یگان‌های ما در سلامت کامل به به محل انجام وظایف انقلابی بازگشتند.

 

عملیات علیه تانکر سوخت

ه.پ.گ درباره‌ی عملیات علیه تانکر سوخت، مدیریت گمرک و پایگاه نیروهای پلیس این اطلاعات را منتشر کرد؛"نیروهای ما در چهارچوب کارزار پیروزی انقلابی که در عرصه سرحد ادامه دارد ساعت ۱۲ روز ۱۶ مه/۲۶ اردیبهشت علیه تانکر سوختی ترکیه در مرز دیلوجو واقع در ایغدر عملیات تله انفجاری انجام دادند.

 

حمله به مدیریت گمرک و پایگاه پلیس

همزمان نیروهایمان ضربات مهلکی را به مدیریت گمرک و پایگاه پلیس وارد ساخته‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات تانکر سوخت و همه کانتینرهای اطراف آن آتش گرفته و سوختند. عناصر پلیس مرزی هم به ناچار به سوی آذربایجان فرار کردند.

 

سپس خودروهای زرهی که به کمک آن‌ها شتافته بودند هدف نیروهای ما قرار گرفته و ضربات سختی به آن‌ها وارد شد. در این عملیات از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد. تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای زرهی اجساد کشته و زخمی‌ها را منتقل کردند."

 

حملات هوایی

ه.پ.گ درباره‌ی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک در مناطق حفاظتی مدیا اعلام کرد؛"در نتیجه‌ی این حملات آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است.

ساعت ۱۵:۲۰روز ۱۵ مه/۲۵ اردبیهشت جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترک منطقه شهید شاهین در عرصه زاب و ساعت ۱۳:۳۰ روز ۱۶مه/۲۶ اردیبهشت منطقه ساجا در عرصه  زاپ، ساعت ۱۷:۳۰ منطقه شکیف در خاکورک و منطقه دره‌ی آواشین در آواشین را بمباران کردند."