حملە هواداران اردوغان بە حزب چپ آلمان

وزارت خارجە آلمان از دستگیری دو شهروند آلمانی توسط پلیس ترکیە خبر داد

وزارت خارجە آلمان از دستگیری دو شهروند آلمانی توسط پلیس ترکیە خبر داد

 

دعوت رجب ارودغان از هوادارانش برای بایکوت انتخابات پارلمانی در کشور آلمان دردسرساز شد و هواداران اردوغان بە تجمع حزب چپ در شهر کلن آلمان حملە کردەاند. همچنین در ادامه تنش‌ها میان طرفین، وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که دو شهروند آلمانی دیگر با انگیزه سیاسی توسط ترکیه دستگیر شدەاند.

 

رئیس جمهور ترکیە اخیرا در پیامی از تمامی ترکهای ساکن کشور آلمان درخواست کرد کە از شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ  ٢۴ سپتامبر خودداری کنند.

 

بە دنبال سخنان اردوغان، هواداران او دیروز بە مرکز تبلیغاتی حزب چپ آلمان در شهر کلن حملە کردند.

 

 

اعضای حزب چپ آلمان در منطقە اوستهیم کلن ضمن تایید این خبر اعلام کردند این حملە از طرف جمعی از نژادپرستان ترک صورت گرفتە است؛ آنان با پارە کردن پرچم و آفیش های حزب چپ سعی در ایجاد اغتشاش داشتند کە با حمایت مردم حاضر در محل و آمدن پلیس از محل  متواری شدند.

 

تحقیقات پلیس در این رابطه ادامه دارد و برای اینکە درگیری مابین ترکها و آلمانی‌ها روی ندهد این منطقە در حفاظت کامل نیروهای پلیس قرار گرفته است.

 

در ادامه تنش‌ها میان آلمان و ترکیه، امروز سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که ٢ شهروند آلمانی‌ دیگر با انگیزه‌های سیاسی، روز پنجشنبه در ترکیه بازداشت شده‌اند. وزارت خارجه آلمان گفته همچنان امکان ارتباط با این دو شهروند بازداشتی را ندارد.

 

با دستگیری این ٢ نفر در مجموع ۵۵ تبعه آلمانی هم‌اکنون در ترکیه زندانی هستند.

 

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان رئیس جمهور آلمان پیش از این گفته بود که ترکیه شهروندان آلمانی را به گروگان گرفته است.