در نقاط مختلف ایران چندین تجمع اعتراضی برگزار شده است

صبح امروز کارگران کاشی مِیبُد، کارگران آبفار آبادان، کارگران فضای سبز اهواز، کارگران راه آهن مشهد و بازنشستگان آموزش وپرورش در اعتراض به مطالبات معوقه خود تجمعاتِ اعتراضی برگزار کردند

صبح امروز کارگران کاشی مِیبُد، کارگران آبفار آبادان، کارگران فضای سبز اهواز، کارگران راه آهن مشهد و بازنشستگان آموزش وپرورش در اعتراض به مطالبات معوقه خود تجمعاتِ اعتراضی برگزار کردند.همچنین کارگرانِ گروه ملی فولاد ایران دراهواز مجددا دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز شماری از کارگران کاشی و سرامیک میبد با تجمع در محوطه کارخانه، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و مطالبات خود شدند.

تجمع کنندگان خواستار دریافت معوقات مزدی، تامین امنیت شغلی و بازگشت به کار تعدادی از همکاران اخراجی خود شدند.

 

کارگران کاشی میبد می گویند با وجود آنکه این کارخانه  از نظر تولید و فروش محصولات خود مشکلی ندارد اما کارفرما تاکنون چندین ماه حقوق کارگران را نپرداخته و شماری از کارگران را به دلایل نا معلوم از کار بیکار کرده است.

 

 در همین حال همین منبع گزارش داده که امروز بیش از ۵٠ نفر از کارگران اداره آب و فاضلاب روستایی آبادان درحالی‌که پارچه نوشته‌ای خطاب به نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرمانداری همراه داشتند مقابل ساختمان فرمانداری آبادان تجمع کردند.

این کارگران می گویند در حالی که بارها در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود دست به تجمع زده‌اند اما تاکنون مطالبات بیش از ٧٠ نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی آبادان پرداخت نشده است.

همزمان بنابر ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی جمعی از بازنشستگان آموزش وپرورش در اعتراض به مطالبات معوق خود مقابل ساختمان آموزش وپرورش تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

همچنین امروز کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ٣ اهواز در اعتراض به نپرداختن حقوق و عدم اجرای قانون دستمزدها دست به تجمع اعتراضی زدند.

در همین حال شماری از کارگران راه آهن مشهد در برابر فرمانداری سرخس در اعتراض به پرداخت نشدن 4 ماه حقوق تجمع اعتراض برگزار کردند.

 

از سوی دیگر اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داده که پرسنل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به بلاتکلیفی شرکت ، عدم تولید و همچنین نپرداختن سه ماه حقوق دست از کار کشیده ومقابل استانداری خوزستان دست به اعتصاب زده اند.

درعین حال ایلنا گزارش داده است که  اعتراض صنفی حدود ۵۰ کارگر تراورس شاهرود که از ۲۴ اردیبهشت ماه شروع شده است، همچنان ادامه دارد.از قرار معلوم جدا از مطالبات مزدی، حق بیمه کارگران خطوط ابنیه از مرداد ماه سال گذشته به تاخیر افتاده است.

این کارگران می‌گویند: شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حدود ۷ هزار کارگر دارد که مجموع این کارگران مشکلاتی مشابه دارند.