در آلمان حکومت قانونی سر کار است یا حکومتی نظامی؟

دولت آلمان ۵ آوریل / ١۶ فروردین به ساختمان ناودَم در شهر هانوفر حمله کرد. سیاستمداران کُرد ضمن ابراز انزجار نسبت به حمله پلیس اعمال دو حکومت آلمان و ترکیه را دشمنی علیه ملت کُرد عنوان کردند.

دولت آلمان ۵ آوریل / ١۶ فروردین به ساختمان ناودَم در شهر هانوفر حمله کرد. سیاستمداران کُرد ضمن ابراز انزجار نسبت به حمله پلیس اعمال دو حکومت آلمان و ترکیه را دشمنی علیه ملت کُرد عنوان کردند.

 

پلیس آلمان در ۵ آوریل به مرکز جامعه دمکراتیک کردهای آلمان- ناودَم که در این کشور به  "جامعه کردها" شناخته میشود حمله‌ور شد و کتاب‌ها، پوسترها و پرچم‌های کردها را در این مرکز غصب کردند. کتاب‌هایی از عبدالله اوجالان و پوسترهای گریلا و پرچم‌های جنبش آزادیخواهی کردها.

 

پلیس آلمان هیچگونه توضیحی در مورد دلایل حمله ارائه نکرد و تنها به "نهاد وابسته به پ.ک.ک"بسنده کرده است. آنان چند روز پیشتر با همین بهانه به یک جش عروسی در شهر لهرت حمله کرده بودند.

 

آیفر آمارا رییس مشترک جامعه کردهای هانوفر اتهام‌های پلیس آلمان در حمله به این مرکز را رد می‌کند، پلیس آلمان ساعت ١۵:٣٠ مرکز جامعه کردها را تحت تفحص قرار دادند. کردهای ساکن در این شهر هم با گردهمایی اعمال پلیس آلمان را محکوم و رسوا کردند.

 

به گفته طاهر کوچر ریاست مشترک ناودَم، تمام نهادهای متعلق به کردها در این کشور طبق قوانین آلمان فعالیت می‌کنندو پلیس هانوفر از فعالیت کردها جلوگیری می‌کند.

 

ساعت ١٩ روز پنجشنبه (۶ آوریل) یوکسل کوچ ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک کردستان- اروپا در گردهمایی کردهای ساکن هانوفر که در ایستگاه مرکزی ترن این شهر برگزار میشد گفت:"همگی می‌دانیم که حکومت آنگلا مرکل با دولت ترکیه در رابطه با اشغال و دشمنی مشترک با کردها به توافق رسیده‌اند." کوچ افزود:"موضع آلمان را در حمله ترکیه به عفرین شاهد بودیم اما باید بدانیم که خلق آلمان و نهادهای آنان از کردها حمایت می‌کنند."

 

فاتوش گوک‌سونگور ریاست مشترک ک.ج.د.ک- اروپا هم طی سخنانی گفت:"زمان آن فرا رسیده که پرسید آیا در آلمان حکومت قانونی سر کار است یا حکومتی نظامی؟"نامبرده افزود:"تمام تلاش دولت آلمان معطوف به ممانعت از فعالیت‌های دمکراتیک کردهاست. اما کردها سر تسلیم فرود نخواهند آورد."

 

در ادامه گردهمایی یکی از نمایندگان حزب مارکسیست- لنینیست آلمان در سخنانی بر همکاری با کردها تأکید کرد. نکته جالب اینکه پلیس آلمان یک جوان کُرد را که به نشانه پیروزی انگشتان خود را نشان بلند کرده بود حمله کردند و وی را بازداشت نمودند. جالبتر اینکه پلاکاردی را که روی آن نام "آپو" نوشته شده بود ضبط کردند.