سی‌ان‌ان: نباید اجازه داد که تجربه خودمدیریتی روژاوا از بین‌ رود

کانال تلویزیونی سی‌ان‌ان بین‌الملل گزارشی از راحله گوبتا را تحت عنوان "دمکراسی پیشرفته در جهان، اجازه ندهیم که از بین برود" پخش کرد

کانال تلویزیونی سی‌ان‌ان بین‌الملل  گزارشی از راحله گوبتا را تحت عنوان "دمکراسی پیشرفته در جهان، اجازه ندهیم که از بین برود" پخش کرد

 

گوبتا در این یاداشت ابتدا به سکوت امریکا در برابر حمله ترکیه مقابل روژاوا می‌پردازد و این که [آمریکا] حمله دولت ترکیه را مشروع برای حفظ مرزهای آن می‌بیند.

 

راحله گوبتا در ادامه می افزاید اکنون در شمال سوریه سیستمی دمکراتیک شکل گرفته که نظیر آن حتی در غرب هم دیده نمی‌شود و این یک نیز بر اساس برابری و یکسانی زن و مرد ایجاد شده است. با وجود اینکه زمانی عرب‌ها در حق کُردها ستم کردند، اما دیده می‌شود در نقاطی که کردها بیشتر هستند نیز، نماینده‌ عرب‌ها هم وجود دارد.

 

سیستم خودمدیریتی دمکراتیک برای هزاران پناهجو به مکانی امن بدل شده است، خلق کُرد سیستم خود را بر اساس مانیفست رهبر خود عبدالله اوجالان بنا نهاده‌اند.

 

راحله گوبتا در پایان می افزاید؛ "خلق کُرد سیستم دولت – ملت را ملیتاریست و مردسالارانه می‌بیند و به جای آن سیستم خود یعنی خودمدیریتی دمکراتیک را جایگزین کردند. انقلاب روژاوا می تواند راه را برای ایجاد جهانی نو باز کند.

 

اردوغان گفته بود که قبل از اینکه این سیستم دمکراتیک ایجاد شود باید آن را خفه کرد. سیستم خودمدیریتی دمکراتیک می‌تواند جهانی یکسان و برابر را ایجاد کند. ما باید نگذاریم این سیستم از بین برود و تمام تلاش خود در این راه انجام دهیم. نباید اجازه دهیم که سلاح به ترکیه فروخته شود و می‌بایست دولت ترکیه از سازمان ناتو اخراج شود."