رضا خندان با یادآوری عدم صلاحیت از شرکت در دادگاه سر باز زد

​​​​​​​رضا خندان، همسر نسرین ستوده در پیامی اعلام کرده است که از شرکت در جلسه دادگاه امتناع خواهد کرد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده در پیامی اعلام کرده است که از شرکت در جلسه دادگاه امتناع خواهد کرد

 

به گفته محمد مقیمی وکیل رضا خندان همسر نسرین ستوده روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در صفحه فیس بوک خود نوشته است:"رضا خندان موکلم امروز ۱۷ مهر در تماسی تلفنی از زندان اوین با اینجانب اعلام کرد: بر این باور است که اتهاماتش سیاسی است و مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی و قانون جرم سیاسی، جلسه رسیدگی به اتهامات وی باید در دادگاه کیفری یک استان تهران بطورعلنی و با حضور هیئت منصفه برگزار گردد. بنابراین، دادگاه انقلاب دارای صلاحیت قانونی برای رسیدگی به اتهامات وی نیست و ایشان از شرکت در دادگاه انقلاب امتناع خواهد کرد.

موکلم گفت امروز به وی گفته شده است که فردا باید به دادگاه اعزام شود و کیفرخواست را ملاحظه کند که ایشان ضمن ابراز مطالب پیش گفته، یادآور شده است که وقت رسیدگی نیز مطابق قانون باید یک هفته قبل از جلسه به اینجانب و وکیلم ابلاغ گردد."

 

رضا خندان همسر نسرین ستوده روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور / ۴ سپتامبر، از سوی ماموران وزارت اطلاعات در مقابل منزل شخصی‌اش بازداشت شد. رضا خندان پیش از این نیز یک‌بار در تاریخ ۱۴ مهرماه از رفتن به دادگاه امتناع ورزیده بود.

 

شعبه ۷ دادسرای اوین برای رضا خندان قرار وثیقه‌ی سنگین ۷۰۰ میلیون تومانی صادر کرده و وی را به "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "اشاعه و ترویج بی‌حجابی در جامعه" متهم کرده است.