رضا شهابی در زندان سکته کرد

گزارش‌ها از سکته‌ی رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره‌ی سندیکای اتوبوس‌رانی شرکت واحد در تهران خبر می‌دهند

گزارش‌ها از سکته‌ی رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره‌ی سندیکای اتوبوس‌رانی شرکت واحد در تهران خبر می‌دهند

 

''رضا شهابی'' فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیره‌ی سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد تهران و حومه، که در اعتراض به حکم دادگاه دست به اعتصاب غذا نموده بود و وضعیت جسمانیش به مخاطره افتاده بود، صبح امروز پنجشنبه ٢٣آذرماه دچار سکته گردید.

 

آقای شهابی در سال ١٣٨٩ دستگیر و به علت فعالیت‌های سندیکایی  توسط دادگاه انقلاب شهر تهران به ٦سال حبس، جریمه‌ی نقدی و محرومیت از فعالیت به مدت ٥سال محکوم شد.

 

 رضا شهابی به دلیل وضعیت جسمانی و تاثیرات شکنجه در زمان بازداشت، بعد از سپری نمودن بخش عظیمی از حکم زندانیش، از زندان آزاد شد. وی در ١٨ مردادماه سالجاری به زندان فرا خوانده شد. مدت آزادی وی بهعنوان غیبت در نظر گرفته شد و نامبرده بار دیگر به زندان فرستاده شد.

 

در اعتراض به رای دادگاه، رضا شروع به اعتصاب غذا نمود و تا اوایل مهرماه از اعتصاب دست نکشید. در طول جریان اعتصاب، وضعیت جسمانی وی بشدت خطرناک شد و همین امر باعث نگرانی فعالین حقوق بشری، نهادهای مدنی، کارگری و اجتماعی در ایران و خارج از آن گردید و برای آزادی شهابی کمپین‌های بزرگی در دنیای مجازی و در سطح بین‌المللی به راه انداخته شد. همچنین در روز ١٢ شهریور با حضور گسترده‌ی مردم و نهادهای دفاع از کارگران در خصوص وضعیت رضا شهابی در جلو مجلس جمهوری اسلامی ایران، تجمعی اعتراضی برگزار گردید.

 

رضا شهابی امروز صبح دچار سکته گردید و با تدابیر شدید امنیتی به بیمارستان منتقل شد. وضعیت وی وخیم گزارش شده است.