رفتار عوامفریبانه سیستم قضایی آلمان؛ یکی به نعل و یکی به میخ

هم از اردوغان انتقاد می‌کنند هم مطابق درخواست وی رفتار می‌نمایند

هم از اردوغان انتقاد می‌کنند هم مطابق درخواست وی رفتار می‌نمایند

 

یکی از شهروندان ارزروم شمال کردستان سال ٢٠١۵ در میتینگ انتخاباتی هفتم ژوئن حزب دمکراتیک خلق‌ها سخنرانی کرده بود. دیروز این شهروند در آلمان دادگاهی شد، زیرا وی پس از آنچه که در محافل عمومی ترکیه کودتا نامگذاری شد و رژیم حاکم هم آنرا تحت نام کودتا به جهانیان قالب کرد از کشور ترکیه گریخت. مدارکی منتشر شده نشان می‌دهد دادگاهی این شهروند بنا به درخواست ترکیه بوده است.

 

جمیل گُلتکین از شهروندان آواره کُرد که در آلمان زندگی ساکن است قبل از انتخابات هفتم ژوئن ٢٠١۵ به سرزمین مادری خود در ارزروم رفت  و برای پیروزی ه.د.پ فعالیت نمود. دادستانی ترکیه اقدام به تشکیل پرونده علیه جمیل گلتکین نمود و سپس دادستانی آلمان کار نیمه تمام دادگاه ترکی را تمام کرد.

 

جمیل گلتکین ۶٨ ساله از سال ١٩٩۴ در آلمان پناهندگی سیاسی گرفت و پس از ١٩ سال در اوایل بهار ٢٠١۵ به زادگاه خود برگشت. گلتکین در فعالیتهای انتخاباتی ه.د.پ فعالانه مشارکت کرد.

 

سخنان گلتکین در میتینگهای انتخاباتی ه.د.پ به تشکیل پرونده از سوی دادستانی ترکیه انجامید و اتهام وی "تبلیغات برای سازمان تروریستی" عنوان شد. مسئولان قضایی سپس پرونده گلتکین را به آلمان ارجاع دادند.

 

دادستانی آلمان در شهر اسن در چند روز گذشته از گولتیکن خواست تا برای بازجویی به دادگاه مراجعه کند. پس از مراجعه این شهروند به دادگاه جریان بازجویی و دادگاهی خود را برای خبرگزاری فرات بازگفت.

 

به گفته جمیل گولتکین مسئولان دادگاه به وی گفته‌اند که پرونده وی به دادگاه ارجاع شده و آنان مجبور به رسیدگی شده‌اند. گلتکین به آنان گفته است که در ترکیه برای یک حزب قانونی فعالیت کرده است و اینکه مگر آلمان فعالیتهای ه.د.پ را قانونی نمی‌داند. مسئولان دادگاه به این شهروند کُرد گفته‌اند که ناچارند به پرونده رسیدگی کنند.

 

جمیل در ادامه گفت: در دادگاه گفتم که بیش از هر خلقی شما آلمانیها معنی نژادپرستی را درک می‌کنید و آنچه که علیه ما در ترکیه صورت می‌گیرد نژادپرستی است."