رنج نامه زندانی عقیدتی اهل تالش؛ ١٢٠ روز به زندان انفرادی در اوین محکوم شدم

حمزه درویش زندانی سیاسی اهل سنت در نامه‌ای از داخل زندان به بازگویی آنچه که مأموران زندان بر سر وی آورده‌اند پرداخته است

حمزه درویش زندانی سیاسی اهل سنت در نامه‌ای از داخل زندان به بازگویی آنچه که مأموران زندان بر سر وی آورده‌اند پرداخته است.

 

متن رنج‌نامه این زندانی عقیدتی به این شرح است:

"سلام بر علماء و طلاب و مردم بزگوار اهل سنت و عقلاء شیعه. «حمزه درویش» ۲۵ ساله زندانی اهل سنت، زندانی رجایی‌شهر کرج، اهل تالش هستم. تیرماه سال ۱۳۹۵ برای دومین بار توسط اطلاعات رشت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدم و مورد شکنجه‌های روحی، روانی و جسمی فراوانی قرار گرفتم. آثار این درد و رنج‌های جسمی بعد از مدتی از بین می‌رود اما این شکنجه‌های روحی و روانی هنوز هم بعد از گذشت تقریبا سه سال آثارش هویداست و روح و روانم را جریحه‌دار و طاقت و توانم را سست کرده است، چون که جای زخم خوب می‌شود، اما جای زخم زبان هرگز.

 

می‌خواهم با بیان گوشه‌ای از این کابوس وحشتناک، مقداری از این دردها را التیام بخشم. کابوسی که ۱۰ روز بود اما هرگز و هرگز آن روزها از یاد نمی‌رود که کارشناس اطلاعات می‌آمد و شروع حرفش با هتاکی و فحاشی به ناموس رسول الله (ص) (ام المومنین عایشه (رض)، و خلفاء و صحابه و علماء بزرگوار اهل سنت و دیگر مقدسات اهل سنت بود و همچنین هتاکی و فحاشی توسط این کارشناس گیلک زبان به نوامیس قوم تالش صورت می‌گرفت. این جنایتکاران همانند تاریخ ننگین گذشته خود، هر روز به شیوه‌ای به اعتقادات اهل سنت و اقوام و مذاهب آن‌ها توهین آشکار می‌کنند تا راه را برای بی خردان باز کنند.

 

بالاخره بعد از ده روز به علت فشارهای روحی وارد آمده به سبب این توهینات و رهایی از شنیدن و تکرار آن، تسلیم خواسته‌های شوم آنها شدم و اعترافات دروغین علیه خودم را پذیرفتم تا این که پس از پایان ۱۲۰روز انفرادی در بند عمومی اوین، شروع به مکاتبه شکایات متعدد از کارشناس مربوطه و ارسال آن برای مقامات، مسئولین قوه قضائیه و وزارت اطلاعات کرده و خواستار پیگیری شکایتم شدم. متاسفانه بعد از گذشت تقریبا سه سال، کسی به من جوابی نداده. حتی به صورت مستقیم با نماینده‌های قوه قضائیه و وزارت اطلاعات در این رابطه صحبت کردم و هیچ جوابی به من ندادند بلکه یک لبخند شیطانی زده و می‌گفتند که این یک امر عادی است.

 

امروزه جمهوری اسلامی با اجیر کردن و خرج کردن میلیاردها تومان از طریق نظام آموزشی و رسانه ملی، این فحاشی‌ها و هتاکی‌ها را در جامعه عادی سازی می‌کند تا جایگاه، مقام و منزلت اصلی صحابه را از اذهان مردم به دور کند و روح و ماهیت اصلی اسلام را زیر سوال ببرد که این در نوع خود، نمونه‌ای آشکار از اسلام ستیزی و اسلام هراسی است، منتها به سبک و رنگ و لعابی دینی.

 

علماء بزرگوار اهل سنت ایران، همانطور که مستحضرید جمهوری اسلامی ایران با برگزاری هفته وحدت، می‌خواهد تظاهر کند که شیعه و سنی با هم متحد هستند و هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و مراسم‌هایی را در این راستا برای عوام‌فریبی برگزار می‌کند که تظاهر و تصنعی بودن این ادعا بر کسی پوشیده نیست. اما زندانیان اهل سنت، دیدند و شنیدند که چطور کارشناسان وزارت اطلاعات با پخش کتاب و جزوات، سعی در شیعه کردن زندانیان اهل سنت در سلول‌های انفرادی دارند؛ کتاب‌ها و جزواتی که محتوای آنها توهین و افترا به صحابه عظیم، مقدسات و همچنین مذاهب چهارگانه اهل سنت است. دیکته کردن این تفکرات با وارد کردن فشارهای روحی، روانی، جسمی و تحمیل آن با قرار دادن طولانی متهم در سلول‌های انفرادی و یا تهدید به صدور احکام سنگین برای آنان در صورت تمرد، محکوم کردن آنها به احکام سنگین تحت اتهامات دروغین از شیوه‌های این نظام است.

 

علماء بزرگوار و وارثان پیامبر عظیم الشان اسلام، از شما درس مردانگی و شجاعت و دلیری و ایستادگی یاد گرفتم و در تنهایی و خلوت خود با یادآوری موضع‌گیری‌های دلسوزانه شما در دفاع از دین خدا و یاری رسول الله (ص) و فرزندان این امت، کسانی که جوانی‌شان را در گوشه زندان سپری کردند مانند امثال محمد صابر ملکی‌ها و ... ، مرهمی بر زخمهایم می‌یابم و از شما عاجزانه تقاضامندم با شفقت و دلسوزی پدرانه‌تان مارا در تحمل این دردها یاری دهید."