زورآزمایی جریان احمدی نژاد با قوه قضائیه، تا صدور حکم ۶٣ سال حبس برای بقایی

حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری پیشین ایران می‌گوید از سوی دادگاه به ۶٣ سال زندان محکوم شده است. ابلاغ این حکم سنگین به او می‌تواند پاسخ قوە قضائیه به تهدیدهای محمود احمدی نژاد و اطرفیان او باشد. این حکم همچنین حاوی این پیام است که زور قوه قضائیه که تحت

حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری پیشین ایران می‌گوید از سوی دادگاه به ۶٣ سال زندان محکوم شده است. ابلاغ این حکم سنگین به او می‌تواند پاسخ قوە قضائیه به تهدیدهای محمود احمدی نژاد و اطرفیان او باشد. این حکم همچنین حاوی این پیام است که زور قوه قضائیه که تحت نظر خامنەای قرار دارد به جریان احمدی نژاد می‌رسد.

 

حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد که به فساد مالی گسترده متهم شده بود به گفتەی خودش به ۶٣ سال زندان محکوم شده است.

 

او پیش از این حرم شاه عبدالعزیم از قوه قضائیه به عنوان دیکتاتور یاد کرده بود. همچنین ویدئوهایی از حمید بقایی منتشر شد که قوه قضائیه را تهدید به افشای برخی مسائل می‌کرد. محمود احمدی نژاد و رحیم مشایی هم اظهارات و ویدئوهای مشابهی منتشر کردەاند.

 

صدور حکم ۶٣ سال زندان برای حمید بقایی به دنبال آن است که احمدی نژاد روز شنبه در یک ویدئو خواسته بود که صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه اسناد مربوط به اتهامات آنها را منتشر کند و ضرب و العجل ۴٨ ساعته تعیین کرده بود.

پرداخت پاداش به ١۶ نفر از اعضای دولت، کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان، سازمان خانه ایرانیان و روزنامه دولتی ایران و تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت از جمله اتهامات حمید بقایی اعلام شده است.