زیلان تانیا: برای نیل به زندگی آزاد مبارزه را ادامه می‌دهیم

زیلان تانیا؛ "تا تحقق پیروزی از مبارزه دست نخواهیم کشید، با الهام از روح ١۵ آگوست با خلقمان پیمان می‌بندیم که مبارزه برای نیل به زندگی آزاد را ارتقا دهیم."

   زیلان تانیا ریاست مشترک کودار در مراسم گرامیداشت رستاخیز ١۵ آگوست که از سوی گریلاهای زن روژهلات کردستان برگزار شده بود شرکت نموده و طی سخنانی اظهار کرد:"تا تحقق پیروزی از مبارزه دست نخواهیم کشید، با الهام از روح ١۵ آگوست با خلقمان پیمان می‌بندیم که مبارزه برای نیل به زندگی آزاد را ارتقا دهیم."

   گریلاهای زن روژهلات کردستان طی مراسمی در مناطق حفاظتی مدیا رستاخیز ١۵ آگوست را گرامی داشتند.

   در این مراسم هر کدام از زیلان تانیا رییس مشترک جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان و همچنین فراشین سلماس از فرماندهی نیروهای مدافع زنان روژهلات-ه.پ.ژ سخنانی ایراد کردند.

    زیلان تانیا در آغاز سخنان خویش با تبریک سالروز رستاخیز ١۵ آگوست به رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، شهیدان مبارزه آزادیخواهی، خلق کردستان و گریلاهای زن گفت:"کارزار ١۵ آگوست در مقابل ذهنیت اشغالگری خیزشی بود، اشغالگری برای جلوگیری از خیزش کردهای آزاد و جلوگیری از مبارزه آنان سیاست نسل‌كشی [فرهنگی] را پی گرفته بود. زمانی که از کردیت و کرد سخن به میان نمی‌آمد، هر جا که کردی هم وجود داشت با نابودی روبرو می‌گشت، ١۵ آگوست در واقع مداخله علیه چنین رویکردی بود. با پیشاهنگی رفیق عگید مبارزه زندگی آزاد، فکر و فلسفه رهبر آپو در هر چهار بخش کردستان گسترش یافت و مرحله به مرحله ارتقا یافت."

'روژهلات کردستان بر مبنای روح ١۵ آگوست مبارزه می‌کند'
   زیلان تانیا سپس با یادآوری مبارزه در روژهلات کردستان گفت:"علیه اشغالگری ایران در روژهلات کردستان هم مبارزه‌ای تاریخی صورت گرفته است و تا کنون ادامه دارد. از قاضی محمد تا لشکر جودی صدها انقلابی روژهلات در صفوف مبارزه جای گرفته‌اند. رژیم غاصب ایران برای به ثمر ننشستن بذر آزادیخواهی در روژهلات کردستان اعدام، حبس و حمله به جامعه را در پیش گرفته است. اما پیشاهنگانی همچون شهید بوتان، شهید فرهاد، رزگار زرنه و رفیق لشکر جودی در روژهلات کردستان با روحیه ١۵ آگوست مبارزه‌ای بزرگ را به پیش برده‌اند. این مبارزه امروز از ماکو تا مریوان، هورامان، خراسان، مهاباد و لرستان گسترش یافته و گسترده‌تر می‌شود."

'خلقمان اغوا نخواهد شد'
​​​​​​​   تانیا به سیاست مزدورسازی جمهوری اسلامی اشاره نموده و افزود:"رژیم ایران می‌کوشد با سیاست‌ ترویج مزدوریگری خلقمان را رو در روی همدیگر قرار دهد و اینگونه کردها را در داخل تجزیه کند. اشغالگری زمانی که تحت فشار قرار گرفته و فاقد توان مقابله با مبارزه آزادیخواهی شود به حربه‌های جداگانه‌ای متوسل می‌شود. وقتی که شاهد گسترش و توانمندی مبارزه باشند کردهای نوکر را وارد میدان می‌کنند. در روژهلات کردستان هم با معدودی از روشنفکران وابسته یا هواداران رژیم اشغالگر سعی دارند مبارزه خلق کرد را متوقف کنند. رژیم اشغالگر ایران خوب بداند که خلقمان از سوی آنان اغوا نخواهد شد و تحت هیچ شرایطی از مبارزه برحق خویش عقب‌نشینی نخواهد کرد."

   زیلان تانیا در پایان سخنانش گفت:"تا تحقق پیروزی از مبارزه دست نمی‌کشیم. ، با الهام از روح ١۵ آگوست با خلقمان پیمان می‌بندیم که مبارزه برای نیل به زندگی آزاد را ارتقا دهیم."

'برای حساب‌خواهی به صفوف گریلا بپیوندید'
​​​​​​​   فراشین سلماس از فرمانده‌های ه.پ.ژ با اشاره به تحولاتی که پس از ١۵ آگوست در جامعه روژهلات کردستان روی داده است افزود:"زنان کرد در روژهلات کردستان به چنان سطحی از توانمندی رسیده‌اند که علیه رژیم اشغالگر ایران مبارزه‌ای بزرگ را به پیش برند. زنان با الهام از روحیه ١۵ آگوست به ارتش روژهلات کردستان ملحق شدند. هم از لحاظ ملی و هم از لحاظ هویتی به تغییر در خویش دست زده و تحولات بزرگی را رقم زدند. همچنین دانش نظامی، فکری، اجتماعی و سیاسی زنان روژهلات کردستان و ایران شکل گرفت. صدها رفیق زن به شهادت رسیدند و در نمود رفیق کاواندا سمبل فرماندهی زن به ثمر نشست."

​​​​​​​   فراشین سلمان سپس زنان روژهلات کردستان و ایران را مخاطب قرار داده و گفت:"زنان لازم است از لحاظ فکری بر دانش خود بیافزایند و به آموزش و سازماندهی خویش بپردازند. آزادی زنان تنها از سوی خود زنان محقق می‌گردد. شهیدان زیادی را در این راه داده‌ایم. برای حساب‌خواهی خون شهیدان لازم است که گام‌های ارتشی شدن را مستحکم‌تر برداریم. پیام ما به زنان روژهلات کردستان و ایران این است اگر می‌خواهید در جنگ بنیادین علیه اشغالگری رژیم ایران شرکت کنید و انتقام خون شهیدان را بگیرید پس نیروی خود را متحد نمایید و به صفوف گریلا ملحق شوید."

​​​​​​​   گریلاهای زن روژهلات سپس با شادی و پایکوبی، اجرای تئاتر و آوازخوانی عید رستاخیز را گرامی داشتند.