سازمان ملل: سیزده میلیون نفر از مردم سوریه محتاج کمک هستند

مسئول ارشد هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید با وجود پیشرفت‌ها در نبرد علیه گروه داعش وضعیت مردم سوریه فاجعه‌بار است و نزدیک به ۷۰ درصد از شهروندان این کشور، محتاج کمک‌ هستند.

مسئول ارشد هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید با وجود پیشرفت‌ها در نبرد علیه گروه داعش وضعیت مردم سوریە فاجعه‌بار است و نزدیک به ۷۰ درصد از شهروندان این کشور، محتاج کمک‌ هستند.

 

مارک لوکاک روز گذشتە، در جریان یک کنفرانس ویدئویی به اعضای شورای امنیت گفته‌ "در یک موضوع تردیدی وجود ندارد: ژرفای آثار ناشی از بحران سوریه رو به افزایش است".

 

بنا بر برآوردهای سازمان ملل ۴۳۶ هزار نفر از شهروندان رقا، پایتخت پیشین حکومت خودخوانده داعش در سوریه، به دهها محل دیگر گریخته‌اند، ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان دیرالزور در ماه آگوست و ۲۵۰ هزار نفر در ماه اکتبر نیز از این شهر فرار کرده‌اند.

 

این آمار علاوه بر میلیون‌ها نفری ست که در داخل و خارج از سوریه آواره هستند.

 

از سوی دیگر نزدیک به سه میلیون شهروند سوریِ محتاج کمک‌های انسان‌دوستانه، در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به آن‌ها برای امدادگران بسیار مشکل است.

 

همزمان با این آمار ۱۳ میلیون شهروند سوریه -رقمی نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت باقی‌مانده در سوریه بنا بر تخمین جمعیت آن کشور از طرف بانک جهانی- به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.