سزای تمللی: کشور را از چنگ رژیم حاکم نجات می‌دهیم

سِزای تمللی ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها روز گذشته در چهارچوب کمپین تبلیغاتی حزب خود در شهر اسکی‌شهیر نسبت به تقلب‌های گسترده نژادپرست‌های حاکم بر ترکیه در انتخابات ‌هشدار داد

سِزای تمللی ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها روز گذشته در چهارچوب کمپین تبلیغاتی حزب خود در شهر اسکی‌شهیر نسبت به تقلب‌های گسترده نژادپرست‌های حاکم بر ترکیه در انتخابات ‌هشدار داد

 

ریاست مشترک ه.د.پ در سخنان خود گفت:"خلق شرافتمند هیچگاه در برابر ستمگران تسلیم نشده و نخواهد شد. مبارزه خلق سربلند کُرد با مبارزه زنان، زحمت‌کشان، کارگران و دیگر خلق‌های ترکیه درآمیخته است و این همبستگی موانع سر راه دمکراسی را برمی‌دارد.

 

سزای تمللی از قتل‌عام چوروم یاد کرده و خاطرنشان کرد:"ما در سرزمین‌ قتل‌عامگری‌ها زندگی می‌کنیم. دردهای مشترکی داریم و لازم است مشترکا در برابر آلام ایستادگی کنیم. پنج سال از فاجعه گزی می‌گذرد. یاد جانباختگان تظاهرات گزی را گرامی می‌داریم. ادهم، علی، برکن و مدنی هنوز در دل ما زنده‌اند.

 

آنان که از مقاومت کوبانی حمایت می‌کردند با دسیسه‌های دولت ترکیه کشته شدند. یاسین بورو و ۵٣ نفر کشته شدند. باید این سرزمین را از آنان که شغلی جز کشتار مردم ندارند نجات دهیم و به کشور زندگی مشترک و دوستانه خلق‌ها مبدل کنیم."

 

کشور را از چنگال آ.ک.پ نجات دهیم؛ آرامش در ترکیه منوط به رهایی از چنگال رژیم حاکم است

ریاست مشترک ه.د.پ در ادامه سخنان خود تصریح کرد:"آنان [رژیم حاکم] خواهان گسترش فضای نژادپرستی و جنگ هستند، تفاوت‌ها را بهانه برای دشمنی می‌کنند، سیاست آنان مبتنی بر جنگ است. علیه کردها دست‌های خود را به نشان گرگ بالا می‌برند، حق مشروع آموزش به زبان مادری را سلب می‌کنند. شهرداری‌ها را غصب می‌کنند. با همه‌پرستی کردستان عراق اعلام دشمنی می‌کنند. فراری‌ها و بازمانده‌های داعش را به سوی عفرین روانه می‌کنند. به همین دلیل زمانی که کشور از چنگال این رژیم نجات یافت آرامش در کشور حکمفرما می‌شود."

 

خواهان تقلب در انتخابات هستند

سزای تمللی از تلاشهای رژیم ترکیه در همه‌پرسی ترکیه یادکرده و اظهار کرد:"[رژیم حاکم بر ترکیه] هشتصد هزار رأی را دزیدند. از سوی دیگر سعی دارند با انتقال صندوق‌ها از شهرهای کردستان به تقلب‌های گسترده دست زنند."

 

هدف آنان غصب هشتاد کرسی نمایندگان ماست؛ دسیسه‌های آنان محکوم به شکست است

سزای تمللی در ادامه خاطرنشان کرد که رژیم حاکم ترکیه چشم بر ٨٠ کرسی نمایندگان این حزب در مجلس دارد و افزود:" اگر ه.د.پ وارد مجلس نشود تعداد نماینده‌های آ.ک.پ به ٣٠١ نفر می‌رسد. تمام تلاش رژیم ترکیه غصب هشتاد کرسی نمایندگان ه.د.پ است. لازم است از صندوق‌ها صیانت به عمل آوریم. اجازه نمی‌دهیم چهارصد کرسی کسب کنند و طیب اردوغان را رییس جمهور و رییس اعلام کنند."

 

دمیرتاش صدای جامعه است

ریاست مشترک ه.د.پ در ادامه خاطرنشان کرد:"نگاه کنید. نامزد حزبمان برای انتخابات ریاست جمهوری ١٨ ماه است که در حبس بسر می‌برد. دادگاه قانون اساسی هم قانون را نقض می‌کند. شما [رژیم ترکیه] می‌توانید وی را حبس کنید اما هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع افکار وی شود. اندیشه‌های وی هر روز بازتاب گسترده‌تری می‌یابند، دمیرتاش واقعیت جاری [در جامعه] است."

 

سزای تمللی در ادامه سخنان خود از آحاد خلق‌های ترکیه خواست تا با اتحاد و همبستگی نقشه‌های نژادپرستان حاکم بر جمهوری ترکیه را نقش بر آب کنند و با آرای خود نمایندگان اصلح و مردمی را به مجلس كشور بفرستند.