سفر رئیس جمهوری روسیه به سوریه و ترکیه

به دنبال سفر دیروز ولادمیر پوتین به سوریه، روسیه اعلام کرد روند خروج بخشی از نظامیانش از این كشور را آغاز کرده است. پوتین پس از دیدار با بشار اسد به ترکیه رفت و با اردوغان رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار کرد

به دنبال سفر دیروز ولادمیر پوتین به سوریه، روسیه اعلام کرد روند خروج بخشی از نظامیانش از این كشور را آغاز کرده است. پوتین پس از دیدار با بشار اسد به ترکیه رفت و با اردوغان رئیس جمهوری این کشور نیز دیدار کرد.

 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه دیروز در سفری اعلام نشده به سوریه، به نیروهای روس دستور داد تا عملیات بازگشت به پایگاه‌های دائمی‌شان را آغاز کنند. او در لاذقیه از سوی بشار اسد مورد استقبال قرار گرفت. پوتین به اسد گفته است که می‌خواهد با همکاری ترکیه و ایران، مسائل سوریه را حل کند.

 

در پی این دیدار، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد مسکو روند خروج بخشی از نیروهایش از خاک سوریه را آغاز کرده است.

 

وزارت دفاع امریکا در واکنش به خبر خروج نیروهای روسیه از سوریه ابراز تردید کرده و گفته است این مساله اولویت آمریکا در سوریه را تغییر نمی‌دهد.

 

پوتین پس از آن، برای دیدار با رجب اردوغان وارد ترکیه شد و طرفین برای هشتمین بار متوالی در یک سال گذشته دیدار کردند.

 

پوتین در کنفرانس خبری شب گذشته گفت مسکو و آنکارا بر این عقیده هستند که تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل وضعیت پیچیده منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند. او درباره روند مبارزه با تروریسم در سوریه هم گفت که تقریبا تمامی اراضی این کشور از کنترل تروریست‌ها خارج شده است.

 

اردوغان هم در این کنفرانس خبری پس موضعگیری در مورد مسئله میان فلسطینی‌ها و اسرائیل، اعلام کرد: مقامات دو کشور در روزهای آتی برای نهایی کردن قرارداد خریدسامانه موشکی اس-۴۰۰ با یکدیگر دیدار خواهند داشت. اردوغان در دیدار با پوتین، دشمنی دولت ترکیه با کردها و یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه را نیز تکرار کرده است.