اسلحه‌های داعش از کجا آمده‌اند؟

بار دیگر موضوع منابع اسلحه‌های در اختیار داعش، به موضوع رسانه‌ها تبدیل شده است

بار دیگر موضوع منابع اسلحه‌های در اختیار داعش، به موضوع رسانه‌ها تبدیل شده است

 

یک سازمان تحقیقاتی انگلیسی بنام اختصاری (ک.ا.ر) نتیجه‌ی تحقیقات خود را بر روی ٤٠هزار نمونه از انواع سلاح‌ و مهمات‌های در دست داعش، طی گزارشی منتشر نموده است.

 

در این گزارش آمده است که بخشی از سلاح‌هایی که برای گروههای بنام مخالف رژیم سوریه از سوی کشورهای جهان خصوصا آمریکا و عربستان سعودی ارسال شده، در اختیار داعش قرار گرفته است.

 

بسیاری از سلاح‌های در اختیار گروههای بنام مخالف، ساخت کشورهای اروپایی از جمله "رومانی و بلغارستان می‌باشد. اتحادیه‌ی اروپا از سازمان (ک.ا.ر) خواسته است تا مسیر ارسال سلاح‌های اروپایی به این گروه‌ها را مشخص نماید.

 

روزنامه‌ی جمهوریت ترکیه پیشتر از ارسال انواع سلاح‌ها برای گروههای تبهکار جبهه‌النصره که بخشی از القاعده می‌باشد و دیگر گروههای افراطی از سوی دولت ترکیه پرده برداشته بود.

 

پارسال در مورد اینکه این سلاح‌ها چگونه در اختیار داعش قرار گرفته‌اند، یکی از مقامات آمریکایی گفته بود که : " ما به آنها اسلحه نمی‌دهیم ولی ممکن است که یکی از همپیمانان ما اینکار را کرده باشد". بعدا معلوم شد که منظور از همپیمان، دولت ترکیه بوده است.

 

همچنین با اشاره به جنگ سه ساله‌ی عراق و سوریه، می‌افزاید که قسمتی از این سلاح‌ها در زمان جنگ از ارتش‌های عراق و سوریه گرفته شده است.