کودکان؛ طعمه سپاه پاسداران در جنگ سوریه

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصاویری از کودکی سپاهی در البوکمال منتشر کرد که حاکی از بکارگیری کودکان در جنگ‌های نظامی است

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصاویری از کودکی سپاهی در البوکمال منتشر کرد که حاکی از بکارگیری کودکان در جنگ‌های نظامی است

 

سپاه پاسداران که در طول چند دهه موجودیت جمهوری اسلامی تهدیدی علیه امنیت و آزادی مردم ایران بوده است طی سال‌های اخیر به بلای جان مردم دیگر کشورهای منطقه نیز بدل شده است. سپاه که از جان و مال مردم ایران برای سلطەجویی و اهداف ایدئولوژیک خود استفاده کرده است حتی به کودکان هم رحم نمی‌کند. تصویری از یک کودک مازندرانی در بوکمال سوریه منتشر شده که گویای این واقعیت است.

 

طی چند سال حضور سپاه پاسداران در جنگ داخلی سوریه خبرهای متعددی در مورد سوء استفاده از نوجوانان افغانستانی ساکن ایران به گوش رسید که سپاه آنها را با وعدەی اهدای اقامت ایران و کمک مالی به خانوادەهای فقیرشان تحت نام مدافعان حرم عازم سوریه کرد. سفری بی‌بازگشت برای کسانی که از کشورشان به ایران پناه آورده بودند اما سپاه به آنها رحم نکرد.

 

قاسم سلیمانی در حالی با خرج میلیاردها دلار از سرمایەهای ملی ایرانیان و به کشتن دادن هزاران انسان در برابر داعش اعلام پیروزی کرده که سپاه از نظر اقدامات وحشیانه دست کمی از داعش ندارد و برای دفاع از ارزش‌های انسانی به جنگ آن نرفته بود.

 

استفاده از کودکان در این جنگ شاهدی بر این واقعیت است.

 

در هیاهوی اعلام پیروزی سپاه در بوکمال، صدا و سیمای ایران ویدئوی این کودک معصوم را منتشر کرده که نشان می‌دهد برای جنگ به آنجا برده شده است.

 

مشخص نیست چه تعداد کودک ایرانی دیگر مانند این کودک طعمەی سپاه پاسداران شده و به ازای چه قیمتی خریداری شدەاند.