سی و سه ارتشی ترک در شبیخون نیروهای گریلا کشته شدند

نیروهای گریلا کاروان زرهی ارتش ترکیه را در حوالی چَله ایالت جولمرگ هدف قرار دادند. در این حمله ٣٣ ارتشی از پای درآمدند. در عملیات‌های جداگانه دیگر هم دست‌کم شش ارتشی دیگر به هلاکت رسیده‌اند

نیروهای گریلا کاروان زرهی ارتش ترکیه را در حوالی چَله ایالت جولمرگ هدف قرار دادند. در این حمله ٣٣ ارتشی از پای درآمدند. در عملیات‌های جداگانه دیگر هم دست‌کم شش ارتشی دیگر به هلاکت رسیده‌اند

 

مرکز اطلاعرسانی نیروهای مدافع خلق در رابطه با ضربات سهمگین گریلایی بر ارتش غاصب ترک گزارشی را منتشر کرده و در آن از تداوم عملیات در جولمرگ، بخش قلابان حومه شرنخ و بخش قسله حومه درسیم خبر داده است.

 

ه.پ.گ در این گزارش از شبیخون گریلایی بر کاروان زرهی ارتش ترکیه در منطقه چَله ایالت جولمرگ سخن به میان اورده است. طبق این خبر نیروهای گریلا در چهارچوب کارزار انقلابی شهید پیروز و شهید آگری ساعت ٠٠:۵٠ نیمه شب ٢١ ژوئن/ ٣١ خرداد کاروان زرهی ارتش متشکل از ٣٠ خودرو در نزدیکی روستای چمه بَدَله بخش چَله -جولمرگ را از دو محور هدف قرار داده‌اند. در این حمله یک خودرو زرهی اژدر و دو خودور زرهی کرپی به تمامی منهدم شده‌اند. کشته شدن ٣٣ ارتشی ترکیه در این عملیات محرز شده است. ارتش ترکیه پس از این حمله مجبور به عقب‌نشینی نیروهای خود شد و اقدام به توپباران منطقه و حملات راکتی کرد.

 

ساعت ۵ صبح همان روز دو ارتشی دیگر ترک در همین نقطه در تله انفجاریِ نیروهای ما کشته شدند. ارتش ترکیه با تعداد زیادی آمبولانس اجساد کشته و زمخی‌های خود را از منطقه خارج کرد.

 

ساعت ١٧ روز ٢١ ژوئن مواضع ارتش ترکیه در تپه مرگانش بخش چَله هدف نیروهای گریلا قرار گرفته است. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن محرز نیست.

 

از سوی دیگر نیروهای ه.پ.گ سه نظامی ترکیه را در تپه علیشر حین عملیات علیه خودرو زرهی در ٢٠ ژوئن به هلاکت رسانده‌اند.

 

نیروهای گریلا عملیاتی را در ٢٠ ژوئن علیه پایگاه سینکی بخش قلابان شرنخ صورت داده‌ و مواضع و سنگرهای دشمن را هدف قرار داده‌اند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این حمله محرز نشده است. اشغالگران پس از این حمله مناطق بکتوریا، دولا سله و عرصه هستیا در عرصه هفتانین را اماج حملات توپخانه‌ای قرار داد‌ه‌اند.

 

همین روز ٢١ ژوئن یک ارتشی ترکیه در تله انفجاری نیروهای گریلا در منطقه شهید دلیل بخش قسله- درسیم کشته شده است.

 

ه.پ.گ در پایان از تداوم حملات هوایی ترکیه به مناطق دفاعی مدیا خبر داده و می‌گوید:" ساعت ١١ تا ١٢ روز ٢٠ ژوئن منطقه دره سله واقع در هفتانین، ساعت ١۶ تا ١٨ روز ٢١ ژوئن هم تپه شکیف در خاکورک از سوی جنگنده‌های ترکیه بمباران شد. نیروهای ما در این حملات متحمل هیچگونه زیانی نشده‌اند."