خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

شبکه خبری یورونیوز از همکاری داعش و ترکیه در حملات علیه عفرین خبر داد

خبرگزاری یورونیوز گزارشی را منتشر کرد که در آن ماکسیم برات از مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ از همکاری مابین داعش و دولت ترکیه سخن به میان آورده است

خبرگزاری یورونیوز گزارشی را منتشر کرد که در آن ماکسیم برات از مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ از همکاری مابین داعش و دولت ترکیه سخن به میان آورده است

 

همکاریهای گسترده دولت ترکیه با داعش موضوع چندان تازه‌ای نیست و در سال‌های اخیر گزارشهای متعددی در رابطه با حمایت‌های لوجستیکی، خدماتی، تسلیحاتی و دیپلماتیک آنکارا از سازمان تروریستی داعش در رسانه‌های جهانی هم منتشر شده است. دولت ترکیه در حمله به عفرین علاوه بر بکارگیری گروه تبهکار النصره (شاخه سوریه‌ای القاعده) همزمان از عناصر فراری داعش هم استفاده می‌کند.

 

به نقل از شبکه خبری یورونیوز ماکسیم برات، عضو یگانهای مدافع خلق- ی.پ.گ، یک جنگجوی ۲۸ ساله فرانسوی است که بارها برای مبارزه با داعش راهی سوریه شده است. ماکسیم برات به این شبکه خبری گفته است:"ترکیه فقط از نیروهای خودش استفاده نمی‌کند بلکه جنگجویانی را به کار می‌گیرد که پیشتر برای داعش می‌جنگیدند. عناصری از گروه‌های تبهکاری همچون النصره." این مبارز اینترناسیونالیست در ادامه گفته است:" اینها گروههایی هستند که وقتی عملکردشان را در منطقه می‌بینیم به هیچ وجه نمی‌توانیم حضورشان را در این منطقه بپذیریم."

 

در روزهای اخیر گزارشهای متعددی از شرکت عناصر داعش برای کمک به ارتش ترکیه در حمله به ساکنان غیرنظامی عفرین منتشر شده است، با این همه هنوز جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های دولت ترکیه سکوت کرده و هیچگونه واکنشی را برای پایان دادن به نسل‌کشی در این بخش از سوریه نشان نداده است.