شمار مبتلایان به کرونا در چین بیش از ۶٠ هزار نفر است

چهارشنبه شب آمار تازه‌ای از مبتلایان به ویروس کرونا منتشر شد، بنابر گزارش کمیسیون بهداشت ملی خلق چین تعداد ٢۴٢ بیمار مبتلا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ١۴ هزار و ٨۴٠ مورد تازه ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

تعداد مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در چین از ۶٠ هزار نفر بیشتر است. افزایش ناگهانی تعداد بیماران کرونا پس از آن روی داد که مقامات چینی پیشتر اعلام کرده بودند که در دو روز گذشته سرعت شیوع کرونا را تثبیت کرده‌اند.

برپایه‌ی تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی تعداد فوتی‌های کرونا به یک هزار و ٣٧٠ رسیده است که از این تعداد ١٣۶٨ نفر در چین و دو نفر دیگر در هنگ‌کنگ و فلیپین جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین تعداد مبتلایان به این ویروس که در بیش از ٢٧ کشور جهان شیوع پیدا کرده  به رقم ۶٠ هزار و ۴٠۶ نفر رسید. از این تعداد ۵٩ هزار و ٨٢٣ نفر در چین، ٢۴٩ نفر در ژاپن، ۵٨ نفر در سنگاپور، ۵١ نفر در هنگ‌کنگ، ٣٣ تن در تایلند، ٢٨ نفر در کره‌جنوبی، ١٩ مورد در مالزی، ١٨ مورد در تایوان، ١۶ مورد در هر کدام از ویتنام و آلمان، ١۵ مورد در استرالیا، ١۴ مورد در آمریکا، ١١ مورد در فرانسه، ١٠ مورد در ماکائو، ٩ مورد در انگلستان، ٨ مورد در امارات متحده‌ عربی، ٧ مورد در کانادا، ۵ مورد در هندوستان، ٣ مورد در هر یک از فلیپین و ایتالیا، ٢ مورد در روسیه و اسپانیا و ١ بیمار در هر یک از نپال، سریلانکا، فنلاند، کامبوج، بلژیک و سوئد شناسایی شده‌اند.

نتایج آزمایش‌ها ابتلای یک راننده تاکسی در ژاپن به ویروس کرونا را مثبت نشان می‌دهند. این راننده تاکسی مسافرانی از چین را سوار کرده است. همچنین ۴۴ مورد تازه ابتلای به این ویروس در کشتی دیاموند پرنسس در سواحل فوکویاما ثبت شده‌اند. در هر کدام از سه کشور آمریکا، انگلیس و هنگ‌کنگ نیز یک مورد تازه ابتلای به کرونا و در سنگاپور ٣ مورد تازه شناسایی شد.