شمار معتادان ایران ظرف پنج سال دو برابر شد

براساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد دو میلیون و ٨٠٨ هزار نفر در ایران به مواد مخدر اعتیاد دارند.

براساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد دو میلیون و ٨٠٨ هزار نفر در ایران به مواد مخدر اعتیاد دارند.

 

در ایران دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر از شهروندان به طور مستمر از مواد مخدر استفاده می‌کنند. این عدد بیش از دو برابر آمار سال ۹۰ است.

 

روزانه هشت نفر بر اثر موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند. روزانه ۱۰۰ نفر جدید آلوده موادمخدر می‌شوند. ۲۲ درصد کارگران کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند، مصرف دخانیات بین دختر‌ها بیشتر شده است و ...

 

به گزارش وبسایت خبری فرارو، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد در ایران ۲۸ درصد مردم نگرش مثبتی به مصرف مواد مخدر دارند.

 

بنابر آماری که ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر کرده تریاک و شیره همچنان در بین ایرانی‌ها محبوبترین ماده مخدر به حساب می‌آیند. در این رتبه‌بندی، حشیش و علف نیز پس از تریاک و شیره با بیشترین استقبال مواجهند.

 

به گزارش فرارو، در مجموع ۶۷ درصد از این شهروندان تریاک و شیره، ۱۲ درصد حشیش و علف، ۱۱ درصد هروئین و کراک و ۸ درصد هم شیشه استفاده می‌کنند.

 

همزمان با افزایش مصرف دخانیات، مصرف ماده روانگردان «گل» بین دختران افزایش یافته است.

 

مصرف ماری‌جوانا یا گل طی سال‌های گذشته در ایران شیوع یافته است. مسئولان آموزش و پرورش در باره شیوع گل در میان دانش‌اموزان هشدار داده‌اند اما آماری از تعداد دانش آموزان مصرف کننده مواد مخدر ارائه نکرده‌اند.

 

سازمان‌های دولتی از ارائه آمار واقعی پرهیز می‌کنند. کارشناسان مستقل آمار استفاده مستمر از مواد مخدر را «بسیار بیشتر» ار ارقام رسمی می‌دانند.