عملیات گریلایی در چله، آواشین و بستا

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در عرصه‌ی چله واقع در جولمیرگ، آواشین و بستا در شرنخ علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. ه.پ.گ اعلام کرد، در نتیجة‌ی این عملیات‌ها کشته شدن ۴ ارتشی محرز شده است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

" نیروهایمان در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این چهارچوب؛

در تپه خوده ۲ ارتشی کشته شدند

نیروهایمان  در ساعت ۲۲:۵۰ روز ۱۲ ژوئن/۲۲ خرداد علیه نظامیانی که از نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در تپه خوده واقع در آواشین در مناطق حفاظتی مدیا محافظت می‌کردند، عملیات تک تیراندازی انجام دادند. در نتیجەی این عملیات یک ارتشی کشته شد.

سپس در ساعت ۱ روز ۱۳ ژوئن / ۲۳ خرداد نیروهایمان برای دومین مرتبه این یگان را هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این عملیات یک ارتشی دیگر کشته شد.

در ساعت ۴:۳۰ روز ۱۴ ژوئن /۲۴ خردادماه نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه‌ شهید باگر در چله واقع در جولمیرگ مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. دراین عملیات به شکلی موفقیت آمیز سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شد، از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامده است.

در ساعت ۴:۳۰ همان روز نیروهایمان در تپه دَوه ماسی واقع در چله دوربین‌های مداربسته و تعداد بسیاری از تجهیزات نظامی دشمن را منهدم کردند.

۲ ارتشی در بستا کشته شدند

در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر در ساعت ۹ روز ۱۴ ژوئن/۲۴ خرداد نیروهایمان علیه نظامیان مستقر شده در تپه بروژ در عرصه‌ی شهریبان واقع در بستا عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ضربات سختی به نیروهای دشمن وارد شد و ۲ ارتشی کشته شدند. نیروهایمان در همان وقت ماشین آلات کار دشمن را هدف قرار داده و منهدم ساختند.

حملات هوایی

هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار دادند. در این چهارچوب؛

ساعت ۱۳:۴۵ روز ۱۲ ژوئن/۲۲ خرداد هواپیماهای جنگنده‌ی ترکیه اطراف روستای یکماله در متینا را بمباران کردند. در نیتجه‌ی این حمله به باغ و ملک روستاییان آسیب وارد شده است.

ساعت ۲۳:۳۰ روز ۱۳ژوئن/۲۳ خرداد جنگنده‌های هوایی ناحیه‌ی شهید باران در خاکورک را بمباران کردند.

ساعت ۱۹:۱۵ روز ۱۴ ژوئن/ ۲۴ خرداد جنگنده‌های هوایی ناحیه‌ی شهید شریف واقع در خاکورک را بمباران کردند.

در نتیجه‌ی بمباران ناحیه‌ی شهید باران ۲ تن از رفقایمان به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقایمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.