فرماندهی ن.پ.گ اسامی شش گریلای جانباخته در موغلا را منتشر کرد

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای دفاع از خلق با صدور اطلاعیه‌ای اسامی شش گریلا را که در موغلا از سوی رژیم ترکیه به قتل رسیده بودند منتشر کرد. فرماندهی تصریح کرده که نیروهای آنان در نتیجه توطئه و خیانت عنصر مزدوری به نام 'سلچوک یوگورجو' به قتل رسیده‌اند.

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای دفاع از خلق با صدور اطلاعیه‌ای اسامی شش گریلا را که در موغلا از سوی رژیم ترکیه به قتل رسیده بودند منتشر کرد. فرماندهی تصریح کرده که نیروهای آنان در نتیجه توطئه و خیانت عنصر مزدوری به نام 'سلچوک یوگورجو' به قتل رسیده‌اند. یکی از گریلاهای جانباخته از اهالی سنه است

 

در اطلاعیه فرماندهی  ن.پ.گ آمده است:

١٢ مهر/ چهارم اکتبر گزارشی در رابطه با اسارت چهار تن از رفقایمان در بخش سیدیکمار حومه موغلا و در ١٣ و ١۴ مهر هم گزارشی از شهادت شش تن از رفقا در بخش کویجه‌گیز حومه موغلا در رسانه‌ها منتشر شده بود

علیه گریلا توطئه کردند

 

آنچه که برای رفقای ما در شهرهای ترکیه روی داده نتیجه خیانت بوده است. شخصی به نام سلچوک یوگورتچو با همکاری نیروهای ارتش غاصب ترکیه با توسل به خیانت برای دو گروه از رفقای ما به توطئه دست زدند."

 

فرماندهی ن.پ.گ در ادامه افزوده است:"رفقا اکرام آلتای، ویسی سنگیل، ولات اصلان و مهمت جان یگیرار در نتیجه دسیسه چینی تحت لوای قرار ملاقات به اسارت درآمدند و روز بعد هم گروهی متشکل از هفت از رفقا با فرماندهی رفیق خالد بالورَن با زهرآلود کردن غذا به شهادت رسیدند. وکلا و خانواده رفقای شهید تصریح می‌کنند که پس از خوراندن زهر و مسموم شدن رفقا از سوی نیروهای رژیم ترکیه به قتل رسیده‌اند.

رفیق اردال (انور کریمی) در این توطئه اگر چه نجات پیدا کرده بود در ١۴ بر اساس گزارشهای مزدوران محلی به دشمن در محاصره قرار گرفته و پس از مقاومتی قهرمانانه در عملیاتی فدایی بمب دستی خود را منفجر نمود و به شهادت رسیده‌ است.

 

از خائنان حساب‌خواهی می‌شود

 

آنچه روی داده نتیجه خیانت بوده است و رفقای ما در توطئه به شهادت رسید‌ه‌اند. دولت ترکیه نیک بداند با توسل به چنین اعمالی به هیچ نتیجه‌ای دست نمی‌یابد و جنبش آپویی به حسابرسی خائنین خواهد پرداخت.

 

مشخصات رفقای شهید به این شرح است:


 

   صالح سانر با کد سازمانی "خالد شرنخ"،

   متولد شرنخ،

   زمان و مکان شهادت: ١٣ مهر ١٣٩۶ / موغلا

 

 

    محمد نورسیدا با کد سازمانی "عادل باوَر"، 

    متولد حلب- شمال سوریه،

    زمان و مکان شهادت: ١٣ مهر ١٣٩۶/ موغلا

 

 

 

 

    روژهات سچکین با کد سازمانی "علیشر مونزور"،

    متولد الیح،

    زمان و مکان شهادت: ١٣ مهر ١٣٩۶ / موغلا

 

 

 

   انور کریمی با کد سازمانی "اردال لیلاخی"،

   متولد سنه،

   زمان و مکان شهادت: ١۴ مهر ١٣٩۶/ موغلا

 

 

 

   موسی ارسلان با کد سازمانی " ماهر آکدنیز"،

   متولد مرسین،

  زمان و مکان شهادت: ١٣ مهر ١٣٩۶/ موغلا

 

 

   الیاس دمیر با کد سازمانی "وارگر شیندار"،

   متولد مردین،

   زمان و مکان شهادت: ١٣ مهر ١٣٩۶/ موغلا