قاسم سلیمانی متهم به دریافت ۵٠ میلیون دلار باج از قطر شده است

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که دوحه برای آزادی شهروندانش صدها میلیون دلار به تروریست ها پرداخت کرده و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران در راس این معامله پنهانی ۵٠ میلیون دلار دریافت کرده است.

پس از آزادی ٢۶ گروگان، از جمله چند عضو خانواده سلطنتی قطر که در جنوب عراق ربوده شده بودند، یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که دوحه برای آزادی شهروندانش صدها میلیون دلار به تروریست ها پرداخت کرده و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران در راس این معامله پنهانی ۵٠ میلیون دلار دریافت کرده است.

 

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که قطر برای آزادی تعدادی از شهروندانش و اعضای خاندان حاکم بر این کشور که در سال ٢٠١۵ در عراق ربوده شدند، ٣۶٠ میلیون دلار به تروریست‌ها در عراق پرداخت کرد.

از طریق یک نهاد اطلاعاتی غربی، اسنادی در اختیار واشنگتن پست قرار گرفته که نشان می دهد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران ۵٠ میلیون دلار از دوحه گرفته تا در روند آزادسازی گروگان‌های قطری ایفای نقش کند.

 

در حالی که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق می گوید پرداخت این پول ها بدون تائید بغداد صورت گرفته است، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امورخارجه قطر می گوید دوحه توافقی خارج از نظارت بغداد با گروه‌های مسلح نداشته است.