مبارز آرژانتینی ی.پ.ژ، دکتر آلینا سانچز با کد سازمانی "دکتر لِگَرین" به شهادت رسید

فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان طی بیانیه‌ای از شهادت دکتر آلینا سانچز با کد سازمانی "لِگَرین چیا" مبارز آرژانتینی در حسکه خبر داده و می‌گوید:" همچون نام خود همواره در جستجوی انسان‌های آزاد بود و از آرژانتین به روژاوای کردستان آمد."

فرماندهی کل یگانهای مدافع زنان طی بیانیه‌ای از شهادت دکتر آلینا سانچز با کد سازمانی "لِگَرین چیا" مبارز آرژانتینی در حسکه خبر داده و می‌گوید:"همچون نام خود همواره در جستجوی انسان‌های آزاد بود و از آرژانتین به روژاوای کردستان آمد."

فرماندهی ی.پ.ژ در آغاز بیانیه خود به حقیقت انقلاب خلق‌ها در شمال سوریه و نقش زنان در آن اشاره می‌نماید " این انقلاب بیش از پیش به یگانه امید خلق‌ها مبدل می‌شود. انقلاب روژاوا ثمره خود را در هر چهارسوی جهان به بار نشاند. انقلاب خلق‌های کردستان نه تنها برای خلق‌ها و زنان خاورمیانه، بلکه برای تمام خلق‌ها و زنان سرتاسر جهان به سرچشمه حیات آزاد و ابدی مبدل شده است."

بیانیه سپس فجایع رژیم سرمایه‌داری را برای زندگی بشر برمی‌شمارد که با غصب، غارت، كشتار جمعی، جنگ و قتل زنان جامعه را در پرتگاه قرار داده و بشریت را از ارزشهای انسانی و معنوی محروم کرده است. در ادامه آمده است:"انقلاب شمال سوریه در مقابل رژیم سرمایه‌داری به سرچشمه امید، ایمان، مبارزه، جنگ، اراده و محافظت از ارزشهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی مبدل شده است. انقلاب روژاوا نشانه حقیقت زنی است که خود را از سرطان مردسالاری نجات داده است. به همین دلیل زنان از سرتاسر جهان به روژاوا می‌آیند و برای محافظت از حقیقت انقلاب می‌جنگند."

ی.پ.ژ در ادامه خاطرنشان کرده است که مبارز شهید دکتر آلینا سانچز در حادثه تصادف اتومبیل به شهادت رسیده است. بیانیه می‌افزاید:"رفیق لِگَرین چیا از حوزه آمریکای لاتین که مهد انقلابیون بزرگی همچون چگواراست به روژاوا آمد و با رنج فراوانی در صفوف مبارزه جای گرفت. رفیق لِگَرین همچون نام خود در جستجوی انسانهای آزاد بود  و از آرژانتین به روژاوای کردستان آمد، جستجوی پایان نیافتنی، وی را به انقلاب زنان رهنمون کرد و به یکی از رفقای صادق خلق‌ها و تمام زنان جهان مبدل شد."

ی.پ.ژ در بیانیه خود از تلاش انقلابی لِگَرین چیا در چندین سال فعالیت وی در عرصه پزشکی و درمان مبارزان زخمی تجلیل به عمل آورده و بر تداوم راه شهیدان تا تحقق زندگی آزاد و پیروزی انقلاب زنان تأکید کرده است.

جزئیزت شناسنامه شهید به این شرح است:

   نام: آلینا سانچز

   کد سازمانی: لِگَرین چیا

   زمان و مکان تولد: ١٩٨۶- آرژانتین

   زمان و مکان شهادت: ١٧ مارس ٢٠١٨ /٢۶ اسفند ١٣٩۶- حسکه