محمد حبیبی معلم زندانی تحت شکنجه قرار گرفته است

همسر محمد حبیبی که بعد از چند روز بی اطلاعی موفق شده با همسر بازداشتی خود در زندان تهران بزرگ فشافویه ملاقات کند می گوید آثار ضرب وشتم در وی مشهود بوده است.

همسر محمد حبیبی که بعد از چند روز بی اطلاعی موفق شده با همسر بازداشتی خود در زندان تهران بزرگ فشافویه ملاقات کند می گوید آثار ضرب وشتم در وی مشهود بوده است. کانون مدافعان حقوق کارگر و معلم به ضرب و شتم این فعال حقوق معلمان اعتراض کرده است.

 

خدیجه پاک ضمیر، همسر محمد حبیبی فعال صنفی معلمان روایت تکان دهنده ای از دیداری کوتاه با همسرش داشته و روزنامه ی جامعه نو گفته است که فقط برای 5 دقیقه  به او اجازه دادند که همسرش را ببیند.

 

او می گوید همسرش را درحالی دیده که لباسهایش پاره بود و همان لباسهایی را به تن داشت که در روز بازداشت تنش بود.

 

همسر محمد حبیبی همچنین گفته که او از پای راست می لنگید و خون مردگی روی پایش مشخص بود.

خدیچه پاک ضمیر تاکید کرده که تنها جرم شوهرش که به خاطر آن به زندان افتاده و آزار می بیند، دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان است.

 

در همین رابطه، کانون مدافعان حقوق کارگر و معلم با انتشار اطلاعیه ای، به شکنجه این فعال صنفی در زندان تهران بزرگ اعتراض کرده و نوشته است: اَعمال وحشیانه و تحقیر آمیز در هنگام دستگیری و پس از آن با معلمی که تنها جرمش بیان حقایق، دفاع از حقوق معلمان و شرکت در تجمع اعتراضی مسالمت آمیز معلمان است، تنها بیانگر دشمنی و کینه عاملان این رفتارها با زحمتکشان و معلمان است؛ آنانی که گمان می کنند با این بگیر و ببندها و آزارها، می شود مشکلات موجود را که ناشی از بی تدبیری و سودطلبی است، لاپوشانی کرد.

 

 کانون مدافعان حقوق کارگر و معلم چنین اَعمالی برعلیه معلمان شریف را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط همه فعالانی شده که از حقوق مردم دفاع می کنند.