مقامات آمریکایی برای رایزنی با ترکیه، اردن و اسرائیل به منطقه سفر کردند

دو مقام بلند پایه وزارت خارجه آمریکا امروز سفر خود به اسرائیل، اردن و ترکیه برای رایزنی درباره ایران و سوریه را آغاز کردند

دو مقام بلند پایه وزارت خارجه آمریکا امروز سفر خود به اسرائیل، اردن و ترکیه برای رایزنی درباره ایران و سوریه را آغاز کردند.

 

وزارت خارجه آمریکا می گوید جیمز جفری،‌ نماینده ویژه در امور سوریه که به تازگی به این سمت منصوب شده است به همراه جوئل رایبورن، نماینده ویژه دولت در امور سوریه از اول تا چهارم سپتامبر به منطقه سفر کرده و با مقام‌های این کشورها مذاکره خواهند کرد.

 

به گفته وزارت خارجه آمریکا، جیمز جفری قرار است در اسرائیل با مقام های این کشور درباره اقدامات بی ثبات کننده ایران در سراسر منطقه رایزنی کند.

 

رئیس جمهور آمریکا بارها تکرار کرده که ایران به واسطه اقدامات خود در خاورمیانه از جمله فعالیت موشکی و کمک به گروه‌های مذهبی باعث بی ثباتی در منطقه شده است.

 

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده که این دو نماینده آمریکایی در اردن و ترکیه در دیدار با مقامات آن کشورها بر مواضع واشینگتن تاکید خواهند کرد. این سفر به دنبال آن است که مقامات ایرانی هم مذاکراتی با ترکیه و اردن انجام داده اند.