نامه آرش صادقی: تفویض اختیارات مطلق به رهبر عملا هرگونه اصلاحی را غیرممکن کرده است

آرش صادقی فعال حقوق بشر زندانی در نامەای سرگشادە از اِعمال نفوذ و عدم استقلال قوە قضائیە ایران انتقاد کردە است

آرش صادقی فعال حقوق بشر زندانی در نامەای سرگشادە از اِعمال نفوذ و عدم استقلال قوە قضائیە ایران انتقاد کردە است. صادقی مسئولیت هر اتفاقی در قبال همسرش گلرخ ایرایی و آتنا دائمی دو زندانی تبعیدی را متوجە دستگاە قضایی و قرار گاە ثاراللە سپاە پاسداران دانستە است.

 

آرش صادقی فعال حقوق بشر محبوس در زندان رجایی شهر کرج که طی هفته‌ی گذشته به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، با نگارش نامه‌ای سرگشاده که خبرگزاری هرانا آنرا منتشر کرد به فقدان استقلال در قوه قضائیه پرداخته و می‌گوید نفوذ دستگاه امنیتی در قوە قضائیه

زمینه تبعید غیرقانونی آتنا دائمی و گلرخ ایرایی را فراهم کرده است.

 

آرش صادقی که قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران را مسئول هر اتفقی برای آتنا دائمی و گلرخ ایرایی خوانده است در بخشی از نامه خود نوشته است متأسفانه زندان، شکنجه، تبعید و اعدام برای به سکوت کشیدن منتقدان، میراث شوم بشریت است که نسل به نسل از یک حکومت غیردموکراتیک به حکومت غیردموکراتیک دیگر انتقال یافته است.

 

او می‌افزاید در دنیای متمدن و دموکراتیک شهروندان، صرف‌نظر از وابستگی قومی، فردی و طبقاتی طبق اصول اولیه‌ی حقوق بشر اندیشه‌های خود را به راحتی مطرح می‌کنند. حاکمیت را نقد و حتی با تمامی اجزای حکومت مخالفت کنند؛ ولی شوربختانه در برخی از کشورها از جمله ایران قانون اساسی برای ایجاد یک دیکتاتوری قانونی تبیین شده است.

 

آرش صادقی از جمله به وجود اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ایران اشاره کرده که با تفویض اختیارات مطلق و فراقانونی به رهبر عملاً هرگونه اصلاحی در سیستم اجرایی را غیرممکن کرده است.

 

این زندانی سیاسی نوشته است قوه قضائیه تحت امر همین رهبری که پاسخگو نیست، دست به اعدام، شکنجه و حبس‌های ناعادلانه زده و  با وقاحت تمام، مرگ بازداشت‌شدگان را خودکشی و یا ناشی از اعتیاد اعلام می‌کند.

 

آرش صادقی با تصریح آنکه قضات سیستم کنونی از قانون و عدالت آگاهی ندارند نوشته توسط همین به‌اصطلاح قضات است که گلرخ‌ها و آتناها تنها و تنها به جرم دفاع از انسان و انسانیت به حکم‌های سنگین محکوم می‌شوند و مورد ضرب و شتم و تبعید قرار می‌گیرند.