نهمین شهروند افتخاری به اوجالان از سوی شهرداری کامپوباسوی ایتالیا اهدا شد

طی مراسمی در شهرداری شهر کامپوباسوی ایتالیا به رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان شهروندی افتخاری اهدا شد. چندین شهرداری در ایتالیا تاکنون اوجالان را به عنوان شهروند افتخاری خود ثبت کرده‌اند.

طی مراسمی در شهرداری شهر کامپوباسوی ایتالیا به رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان شهروندی افتخاری اهدا شد. چندین شهرداری در ایتالیا تاکنون اوجالان را به عنوان شهروند افتخاری خود ثبت کرده اند.

 

مسئولان دو شهرداری ایتالیا طی مراسم مشترکی که در ساختمان شهرداری کامپوباسو برگزار شد، اوجالان را به عنوان شهروند افتخاری معرفی کردند. گروهی از نمایندگان جمعیت‌ها و سازمان‌های مدنی نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.

 

شهرهای کامپوبوسو و کاتلبوتاجیو تازه‌ترین شهرهایی هستند که به رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان شهروندی افتخاری هدیه می‌کنند. پیش از این شهرداری‌های پالرمو، ناپولی، پالاگونیا، رِگیو، اِمیلیا، ریاکس، مارتانو و پینلرو در ایتالیا حق شهروندی افتخاری را به اوجالان تقدیم کرده‌اند.

 

سخنرانان در این مراسم از مبارزه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان که از نوزده سال پیش در بند انفرادی زندان امرالی ترکیه مقاومت کرده است تقدیر کردند.

 

نیکولا مارونه شهردار کاستلبوتاچیو یکی از سخنرانان بود که گفت وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که رهبران ما چگونه  نبرد پارتیزانی برای دستیابی به حقوق انسانی را در میان مردم سازمان داده اند. آقای اوجالان از جمله این رهبران است.

 

او خواستار پشتیبانی از جنىش آزادیخواه کردهای تحت رهبری اوجالان شد و گفت اوجالان شخصیتی مهم جهت برقراری صلح در خاورمیانه است. نیکولا مارونه از اوجالان به عنوان رهبر انقلاب روژاوا نام برد و گفت زندگی مسالمت آمیز اجتماعات در سیستم غیر دولتی شمال سوریه رخ داده است.

 

محمود شاکار عضو گروه ابتکار برای آزادی اوجالان نیز از شرکت کنندگان در مراسم بود که گفت آقای اوجالان از نوزده سال پیش تحت انزوای سنگین زندان قرار داشته و از یازدهم سپتامبر ٢٠١۶ تاکنون هیچ خبری از سرنوشت وی در جزیره امرالی به دست نیامده است. او از سی‌پی‌تی، سازمان منع شکنجه اروپا خواست به وظایف خود در اینباره عمل کند و دولت ترکیه را تحت فشار قرار دهد.