آمریکا خواستار ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه ایران شد

نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل ،خواهان اقدام بین‌المللی علیه ایران شد

نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل ،خواهان اقدام بین‌المللی علیه ایران شد

امروز پنجشنبه ٢٣آذرماه، نیکی هیلی نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری بقایای موشکی را به خبرنگاران نشان داد و از آن بعنوان ''شواهد انکار ناپذیر'' نام برد که به گفته‌ی وی همان موشکی است که توسط حوثی‌های یمن به عربستان سعودی شلیک شده بود.

 

هیلی با اشاره به نقش مخرب ایران در خاورمیانه گفت: هیچ گروه تروریستی‌ای در خاورمیانه وجود ندارد که ایران به آن کمک نکند.

 

وی ایران را به ارسال اسلحه و مهمات به حوثی‌های یمن متهم نمود و گفت این نقض قطعنامه‌ی ۲۲۳۱ شورای امنیت می‌باشد و مدعی شد که ایران قطعنامه‌ی شورای امنیت و توافق هسته‌ای را نقض کرده و به رفتار "بحران زا"ی خود را در یمن، سوریه، لبنان و عراق ادامه می‌دهد.

 

نیکی هیلی با اشاره به بقایای موشک پشت سرش، گفت: این موشک، فرودگاه مدنی ریاض را هدف گرفته بود و اگر به آنجا اصابت می‌کرد، باعث کشته شدن صدها تن می‌گردید. این موشک بالستیک که از ریاض به واشنگتن منتقل شده است نشان گروه صنعتی شهید باقری را با خود دارد.

 

نیکی هیلی افزود: برجام رفتار ایران را تغییر نداده است. برای همین رییس‌جمهور آمریکا از تایید برجام خودداری کرد و آنرا به کنگره باز فرستاد.

 

هیلی گفت: آمریکا این موضوع را در انجمن آسایش دنبال می‌کند و ما خواستار اقدام جامعه‌ی جهانی برعلیه ایران هستیم.

 

نماینده‌ی ایران، شواهد را "ساختگی" خواند و گفت: " این اتهامات برای مخفی نمودن جنایات جنگی عربستان در یمن می‌باشد''. وی همچنین افزود آمریکا برای پیشبرد اهداف خود بر علیه ایران درصدد پیاده کردن سیاست‌هایش است.

 

محمد جواد ضریف وزیر خارجه‌ی ایران نیز در واکنش به ادعاهای آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: وقتیکه در سازمان ملل بودم این نمایش‌ها و نتایجش را دیدم.