واکنش اتحادیه‌ی عرب به تصمیم ترامپ

​​​​​​​اتحادیه‌‌ی کشورهای عرب، در مورد تصمیم رییس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا مبنی بر برسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسراییل، بیانیه‌ای را صادر کرد

اتحادیه‌‌ی کشورهای عرب، در مورد تصمیم رییس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا مبنی بر برسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسراییل، بیانیه‌ای را صادر کرد

این بیانیه‌ که در پی نشست وزرای خارجه‌ی ٢٢ کشور عربی در قاهره در مورد تصمیم ترامپ صادر شد، اعلام نمود که تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا در مورد قدس، به افزایش خشونت و تنش‌ها در خاورمیانه می‌انجامد.

بیانیه علیرغم محکوم نمودن برسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسراییل از سوی دولت آمریکا، می‌افزاید: این تصمیم نشان‌دهنده‌ی اینست که نمی‌توان در مورد پروسه‌ی صلح خاورمیانه، به آمریکا بعنوان یک میانجی متکی بود.

روز ١٦آذرماه، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری، قدس را بعنوان پایتخت اسراییل معرفی نمود و آشکار ساخت که سفارت آمریکا در اسراییل را به قدس انتقال خواهند داد.

 تصمیم ترامپ در مورد قدس واکنش‌های بسیاری را خصوصا در ممالک عربی و اسلامی در پی داشت. تاکنون فقط اسراییل و جمهوری چک، حمایت خود را از تصمیم رییس جمهور آمریکا اعلام نموده‌اند.