پایگاههای نظامیان سوری و ایرانی در حما و حلب هدف حمله قرار گرفتند

ارتش سوریه اعلام کرد شامگاه یکشنبه مراکز نظامی آن در حما و حلب هدف حملات موشکی قرار گرفته اند.

ارتش سوریه اعلام کرد شامگاه یکشنبه مراکز نظامی آن در حما و حلب هدف حملات موشکی قرار گرفته اند. یکی از پایگاههایی که هدف حمله قرار گرفته محل استقرار نیروهای ایرانی بوده و گفته می‌شود توسط اسرائیل بمباران شده است. دهها نفر در این حملات کشته شده اند.

 

به دنبال آنکه شامگاه دیروز سلسله انفجارهایی حومه شهرهای حماء و حلب در سوریه را لرزاند، ارتش سوریه از حمله موشکی خبر داد و آنرا تجاوز موشک‌های دشـمن خواند.

 

گزارش‌ها حاکیست مقر واقع در حومه جنوبی حماء، محل استقرار نیروهای ایرانی بوده است.

 

خبرگزاری هاوار در گزارشی نوشته است ٣٨ تن در حمله به پایگاه نظامی حماء کشته و ۵٧ تن زخمی شدند.

 

همچنین گزارش شده که مواضع نیروهای رژیم سوریه و همپیمانانش در منطقه پایگاه هوایی النیرب و فرودگاه بین‌المللی حلب مورد هدف قرار گرفت.

 

تلویزیون رسمی سوریه شامگاه یکشنبه وقوع این حملات را تأئید کرد.

 

هنوز هیچ کشوری مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است اما نام اسرائیل شنیده می‌شود. اسرائیل پیش از این نیز حملات هوایی شدیدی علیه مواضع نیروهای ایرانی در سوریه انجام داده ولی مسئولیت آنرا بطور رسمی نپذیرفته است.

 

حملات دیشب در حالی بود که تنش‌های لفظی میان مقامات تهران و تل آویو شدت گرفته و طرفین از محو یکدیگر سخن می‌گویند.

 

بمباران هوایی شامگاه یکشنبه همزمان با سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل و گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انجام شد.

 

کاخ سفید اعلام کرد طرفین در مورد فعالیت‌های بی‌ثبات کننده حکومت ایران در خاورمیانه گفتگو کرده اند.

 

مایک پمپئو قبل از سفر اسرائیل در عربستان سعودی بود. پادشاهی عربستان به دنبال این سفر اعلام کرد از سیاست آمریکا برای مهار ایران در منطقه حمایت خواهد کرد