پرونده‌سازی برای سه فعال مدنی معترض به خشونت علیه زنان در شهر مریوان

دادگاه مریوان در تلاش پرونده‌سازی و حبس معترضان به خشونت علیه زنان در لوای اخلال در نظم عمومی است. از قرار معلوم نظم عمومی مد نظر رژیم جامعه‌ستیز جمهوری اسلامی با قتل و یا وادارکردن زنان به خودکشی تأمین می‌شود

  به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۲٨ اردیبهشت سه فعال مدنی شهر مریوان که روز پنج‌شنبه در جریان تجمع اعتراضی بازداشت شده بودند به دادگاه مریوان احضار شدند

  این ۳ فعال مدنی که اسامی آنها محمد دانش، دیمن فتحی و سمیه روزبه می‌باشد، پس از احضار به شعبه ۴ بازپرسی دادگاه مریوان به اخلال در نظم عمومی متهم شدند.

  لازم به ذکر است روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت با فراخوان فعالین مدنی و فعالین حقوق زنان در شهر مریوان تجمعی اعتراضی در قبرستان بهشت مصطفی این شهر با هدف محکوم کردن خشونت علیه زنان، قتلهای ناموسی و وادار نمودن زنان به خودکشی برگزار شد. در جریان این تجمع ۷ فعال حاضر در تجمع با نامهای محمد دانش، هیمن کانی سانانی، دیمن فتحی، سمیه روزبه، حمید قبادی، مژده مردوخی و کویار خویشکار بازداشت شدند. همه‌ی بازداشت شدگان به جز هیمن کانی‌سانانی و محمد دانش پس از چند ساعت آزاد شدند. این دو فعال نیز روز بعد آزاد شدند.

  اکنون دادگاه مریوان درصدد پرونده‌سازی برای ۳ تن از این فعالین می‌باشد و آنها را به اخلال در نظم عمومی متهم کرده است.

  گفته می‌شود قاضی دادگاه درصدد بازداشت مجدد این افراد و انتقال آنها به زندان سنه بوده است اما در نهایت با قرار کفالت ۲۵ میلیون تومانی آزاد شده‌اند.