کاراسو: حملات اشغالگران سرتاسر جنوب کردستان را دربر خواهند گرفت [١]

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری کنفدارلیسم جوامع کردستان در مقاله‌ای که در روزنامه ینی‌اوزگور پولیتیک منتشر شده به بررسی حملات رژیم ترکیه به جنوب کردستان پرداخت.

مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری کنفدارلیسم جوامع کردستان در مقاله‌ای که در روزنامه ینی‌اوزگور پولیتیک منتشر شده به بررسی حملات رژیم ترکیه به جنوب کردستان پرداخت. کاراسو در این مقاله یادآوری نموده است که حملات در کونسولگری ترکیه مدیریت می‌شوند

 

کاراسو اظهار می‌نماید تا زمانی که اقتدارگرایی فاشیسم رژیم ترکیه با شکست مواجه شود موج حملات ادامه می‌یابند و به همین دلیل نیروهای بین‌المللی و کشورهای منطقه دربرابر تهدید‌های رژیم ترکیه واکنش مشترکی نشان نمی‌دهند، فاشیزم رژیم حاکم بر ترکیه هر روز از حمله به منطقه‌ای دیگر دم می‌زند.

 

کاراسو نوشته است حملات رژیم ترکیه هم برای دشمنی با کردها و هم برای تداوم اقتدار خود است و می‌افزاید:"هدف حملات ترکیه با ویژگی‌های نژادپرستانه رژیم حاکم این کشور نشان می‌دهد که این حملات همچنان ادامه یابند.

 

حملات رژیم ترکیه سرتاسر جنوب کردستان را دربر می‌گیرند

مصطفی کاراسو در ادامه به تداوم حملات به جنوب کردستان پرداخته و می‌گوید:"رژیم فاشیست ترکیه هم به عرصه‌های گریلا حمله‌ور شده و هم از مرز گذشته و به جنوب کردستان و عراق یورش می‌برد. آشکار است که رژیم ترکیه جنگ در مناطق دفاعی مدیا و تمام جنوب کردستان را گسترش دهد. ١٠-١۵ مقر نظامی در جنوب کردستان احداث کرده‌اند. با موج تازه حملات به این بخش درصدد افزایش تعداد مقرهای خود هستند. این امر نشان می‌دهد که جنگ در سرتاسر جنوب کردستان گسترش یابد."

 

آنچه در جریان است به وقایع ١٩٩٨ می‌ماند

عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان از افزایش حملات رژیم ترکیه به عرصه‌های دشت حیات و دشت هرته در منطقه برادوست پرداخته و افزوده است:"مناطقی که حملات رژیم ترکیه به آنان معطوف شده مناطقی هستند که در جوار عرصه‌های تحت کنترل نیروهای سیاسی و نظامی پ.د.ک قرار دارند. جالب اینکه پ.د.ک در مقابل این حملات سکوت اختیار کرده است. پیش ازین نیز ترکیه به مناطق مذکور حمله کرده بود. چنین حملاتی در سال ١٩٩٨ با همکاری پ.د.ک صورت می‌گرفتند. اما پ.د.ک طی ٢٠ سال اخیر آشکارا با دولت ترکیه همکاری نظامی [در حملات به نیروهای گریلا] نکرده است. به همین دلیل دولت ترکیه نمی‌توانست به این مناطق حمله کند. حملات اخیر ترکیه و سکوت پ.د.ک تحولات ٢٠ سال پیش را در ذهن انسان زنده می‌کند."

 

خلق باشور گمان دارد

کاراسو در مقاله خود به بمباران منطقه بالیان و جانباختن ۴ غیرنظامی در جریان حملات هوایی رژیم ترکیه پرداخته و افزود:"برخی از مسئولان حکومت اقلیم به جای محکوم کردن ترکیه بیانیه‌هایی دادند که حملات را مشروع کردند. با اینکه جنبش گوران و اتحادیه میهنی حملات هواپیماها را محکوم کردند اما هیچ اعتراضی از سوی مسئولین پ.د.ک و حکومت اقلیم کردستان دیده نشد. مسئولان عراق حمله را محکوم کردند اما نچیروان بارزانی طی بیانیه‌ای به ترکیه جسارت حملات بیشتری به جنوب کردستان داد. این بیانیه به گمان‌های خلق جنوب کردستان دامن زده است."

 

بخش وسیعی از خاک جنوب کردستان برای غیرنظامیان ممنوع اعلام شده است

مصطفی کاراسو سپس به تداوم حملات ترکیه به کوهستان لیلکان پرداخته و افزوده است:"این عرصه محل چرای دامهای ساکنان منطقه در بهار و تابستان و همچنین جمع‌آوری گیاهان است. دولت ترکیه بخش بزرگی از شمال کردستان را برای روستانشینان ممنوع کرده است اکنون در جنوب کردستان هم همینگونه رفتار می‌كند."

 

مرحله تازه‌ای از توطئه آغاز شده است

کاراسو به تشدید حصر بر عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد از ۵ آوریل ٢٠١۵ اشاره کرده و تحمیل جنگ فراگیر بر خلق کُرد از تابستان ٢٠١۵ سخن به میان آورده است. ایشان ویران کردن شهرهای شمال کردستان، اشغال عفرین و حملات فزاینده به جنوب کردستان را بخشی از توطئه خواند و گفت:"همچنانکه سال ١٩٩٨ دولت ترکیه در شرف نابودی از سوی مبارزه جنبش آزادی قرار گرفته بود و دست به دامن نیروهای بین‌المللی و نوکران علیه جنبش آزادیخواهی کردها و رهبر آپو شد امروز هم دولت تُرک با همکاری نیروهای منطقه و بین‌المللی علیه جنبش آزادیخواهی کردستان دست به توطئه تازه‌ای زده است. حملات رژیم ترکیه به عرصه دفاعی مدیا و جنوب کردستان نشانه فاز تازه‌ای از توطئه است. برای فرار از نابودی در مقابل جنبش آزادیخواهی کردها از وضعیت جنگ جهانی سوم سود می‌برد و توطئه تازه‌ای را شکل داده‌اند. هدف از این توطئه ضربه‌زدن به جنبش کردهاست. به اینصورت اگر سیاست‌های فاشیستی رژیم حاکم بر ترکیه را مورد ارزیابی قرار دهیم خواهیم دید که این توطئه برای تکمیل توطئه ١٩٩٩ صورت گرفته است."