کاراییلان: خلق عفرین به جهانیان نشان دادند که سیلی زدن چگونه است

"اشغالگری ترکیه در عفرین حقوق بشر را زیرپا گذاشته و متأسفانه دولت‌ها هم در قبال اعمال ترکیه سکوت کرده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه به این امر اعتراف کرده است. دولت ترکیه دولتی تروریستی و وحشی است. برای کشتار کردها در حمله به عفرین از داعش و النصره ...

مراد کاراییلان از اعضای کمیته رهبری پ.ک.ک با شرکت در برنامه ویژه کانال تلویزیونی سترک، هدف رژیم ترکیه از حمله به عفرین و مقاومت تاریخی خلق در این برهه تاریخی در عفرین را مورد ارزیابی قرار داد

چکیده‌ای از این گفت‌وگو:

کاراییلان در آغاز با اشاره به سالروز توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه ضمن اعلام انزجار از گردانندگان آن گفت:"قبل از هر چیز یاد شهیدانی که در برابر توطئه ایستار قهرمانانه‌ای نشان دادند را گرامی می‌داریم. توطئه ١٩ سال را پشت‌سر گذاشت و وارد بیستمین سال خود شد. در ١٩ سال گذشته مبارزه‌ای شرافتمند علیه توطئه به انجام رسیده است و نشانه شکست توطئه بین‌المللی هم ارتقای مبارزه جنبش ما و گسترش روز افزون اندیشه‌های رهبر آپو است. [دشمنان] خواستار تداوم توطئه هستند و تنها راهکار باقیمانده به زانو درآوردن توطئه و نابودی ذهنیت توطئه‌گری است که برای دشمنی با دمکراسی در ترکیه، امرالی را برپا داشته است.

 

دولت غاصب ترکیه درصدد احیای توطئه است. دسیسه‌ تازه حمله به عفرین در همین راستا شکل گرفت. هدف توطئه گران در این مرحله تنها به رهبری محدود نمی‌شود بلکه حتی فراتر از عفرین خواستار ضربه‌زدن به کردهای روژاوای کردستان است. دولت ترکیه روژاوای کردستان را هدف قرار داده است و در تلاش است تا مانع دستیابی آنان به حقوق مشروع و موقعیت سیاسی شود."

 

مراد کاراییلان در رابطه با سطح توانایی دولت ترکیه برای آغاز توطئه‌ دیگری علیه کردها گفت:"البته ما از هدف ترکیه سخب گفتیم اما اینکه وضعیت با ٢٠ سال پیش کاملا تغییر کرده کاملا محرز است. پارادایم نوین رهبر آپو کردها را نیرومند کرده و در تمام کردستان مبارزه‌ای گسترده در جریان است. سازماندهی بزرگی شکل گرفته و فرصت‌های تاریخی را در دست دارد. دستاوردهای عظیمی کسب شده‌اند. مبارزه خلق کُرد در هر چهار بخش کردستان علیه گروههای تبهکاری همچون داعش و النصره جایگاه کردها را ارتقا داده است. کردها به نمایندگی از تمام بشریت داعش را نابود کردند."

 

کاراییلان به تلاشهای رژیم ترکیه برای تقویت بنیادگرایی در خاورمیانه و مبارزه کردها با سازمان‌های تروریستی تحت فرمان اردوغان اشاره نمود و مقاومت کردستانیها در هر چهار بخش میهن را نشانه فروریختن دیوارهای حصر خلق کُرد و جنبش آزادی نامید. کاراییلان از مقاومت‌های شنگال، کوبانی و عفرین نام برده و فتنه‌های رژیم ترکیه با همکاری القاعده برای ضربه‌زدن به مبارزه ضدتروریستی ی.پ.گ را یادآور شد.

 

عضو کمیته رهبری پ.ک.ک تلاشهای رژیم ترکیه برای تداوم و گسترش توطئه علیه خلق کُرد و جنبش آزادیخواهی را محکوم به شکست خواند.

 

ایشان در ادامه به مقاومت تاریخی عفرین پرداخت و سخنان متناقض اردوغان را نشانه آشکار شکست ترکیه در حمله به عفرین نامید. کاراییلان ادعای ارتش ترکیه و رسانه‌های آنان را دروغین خواند و افزود:"اشغالگری ترکیه به آمار دروغین تکیه کرده است. مدعی شد‌ه‌اند'تاکنون ١۵٩۵ نفر را کشته‌ایم'. بیانیه‌های ق.س.د و ی.پ.گ آشکارا کذب بودن ادعاهای دولت ترکیه را به اثبات می‌رسانند. یا اینکه مدعی شده‌اند 'بیش از ۶٠٠ مقر ی.پ.گ را هدف قرار داده‌ایم'. اگر اینگونه است پس چرا توانایی پیشروی را از دست داده‌اید. این همه مقر را زده‌اید پس چه نیرویی در مقابل شما ایستادگی می‌کند. ادعاهای رسانه‌های ترکیه دروغی بیش نیستندو تنها سناریوهایی برای لاپوشانی شکست مفتضحانه ارتش است.

 

مراد کاراییلان استفاده رژیم ترکیه از نیروهای کماندوی ارتش و تبهکاران النصره، القاعده و فراری داعش در جنگ علیه عفرین را خاطرنشان کرد و بکارگیری انواع اسلحه‌ها حتی اسلحه‌های شیمیایی در کشتار غیرنظامیان را یادآوری کرد. به گفته ایشان رژیم ترکیه حتی عناصر بازداشتی داعش را برای جنگ به عفرین گسیل کرده است.

 

کاراییلان تأکید کرد:"اشغالگری ترکیه در عفرین حقوق بشر را زیرپا گذاشته و متأسفانه دولت‌ها هم در قبال اعمال ترکیه سکوت کرده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه به این امر اعتراف کرده است. دولت ترکیه دولتی تروریستی و وحشی است. برای کشتار کردها در حمله به عفرین از داعش و النصره استفاده می‌کند."

 

مراد کاراییلان در ادامه از شهدای قهرمان مقاومت تاریخی عفرین تجلیل کرد.

 

کاراییلان ضمن اشاره به سخنان متناقض مسئولان رژیم ترکیه و تکرار عبارت "سیلی عثمانی" خاطرنشان کرد "رژیم حاکم بر ترکیه خود سیلی خورده‌ است، کشیده‌ای که ی.پ.گ به آنان زده است فراموش شدنی نیست، خلق عفرین بخوبی نشان دادند سیلی زدن [در گوش دیگران] چگونه است."

 

کاراییلان به سخنان دو هفته پیش وزیر دادگستری ترکیه مبنی بر حبس ١٣٠٠ داعشی اشاره نمود و گفته‌های بینالی یلدرم را در کنفرانس امنیتی مونیخ نقل کرد که مدعی حبس ده هزار داعشی شده بود. کاراییلان افزود:"کدام یک صحیح است؟ آشکارا دروغ می‌گویند. چیزی به نام بازداشتی داعشی در ترکیه وجود ندارد. پیش از این ١٣٠٠ نفر را به زندان محکوم کردند و [پس از آغاز حمله به عفرین] آنان را آزاد کردند. از سازمانهای مسئول می‌خواهیم این وضعیت را تحت نظر قرار دهند. داعشیها را به عفرین آورده و به جنگ واداشته‌اند. البته داعش و رژیم حاکم ترکیه همپیمان هم هستند و اصولا ترکیه، داعش را به اوج قدرت رساند."

 

کاراییلان تصریح کرد:"مجددا تکرار می‌کنم که ما همچون خلق کُرد لازم است با اراده خود و نیروی خود روی پا بأیستیم و موقعیت سیاسی خود را در جامعه جهانی تعیین کنیم. به خود تکیه کنیم. باید به هیچ نیرویی اعتماد نکرد. پ.ک.ک این مهم را از آغاز مدنظر قرار داده است. اینگونه از یک نفر آغاز شده و به امروز رسید. نیروی جوهری از مبادی اساسی ماست. تنها به خود اکتفا کنیم و با نیروی خود هر به هر آنچه لازم است دست می‌یابیم."

 

مراد کاراییلان از سوداگری رژیم ترکیه و کشورهای غربی و شرقی بر سر خون کردها سخن به میان آورده و از نمونه آزادی دنیز یوجل در قبال تأمین مهمات تانک‌های لئوپارد از سوی دولت آلمان خبر داد. ایشان خواهان انسجام بیشتر سازمانهای سیاسی و اجتماعی کردستانی و دوستان دمکرات، آزادیخواه و گسترش بیشتر برادری میان خلق‌ها شد.

 

کاراییلان آزادیخواهان و میهن‌دوستان سوری را خطاب قرار داده و از آنان خواست تا در مقابل تجاوزگری رژیم ترکیه به خاک سوریه موضع اتخاذ کنند زیرا ترکیه به خاک سوریه چشم طمع دارد و عملکرد آن در جرابلوس همچنین حمله به عفرین بر این واقعیت دلالت دارد. به گفته کاراییلان رژیم ترکیه درصدد اشغال حلب است و اینگونه خواستار اعمال نفوذ بر رژیم سوریه است.

 

مراد کاراییلان مراتب درود و احترام خود را به مقاومت تاریخی عفرین اعلام نمود و اظهار کرد:"در پاسخ به مقاومت و فداکاری تاریخی که در عفرین دیده می‌شود، خلق ما، جنبش ما و جریانهای ما آنچه که این مرحله تاریخی بر دوشمان قرار داده به انجام رسانیم. تمام جوانان کردستان و خلق‌های منطقه باید تماشاگر نباشند. آحاد جامعه کردستان الزامی است وارد عرصه شوند.

 

عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان مراد کاراییلان در پایان گفت‌وگو خلق کُرد و بویژه ساکنان روژاوا را فراخواند تا با فعالیت‌های خود همبستگی با مقاومت تاریخی عفرین را به اوج رسانده و به سوی عفرین راهپیمایی کنند.