کارشناس سازمان اطلاعات آلمان: داده‌های فرات‌نیوز در مورد سازمان میت معتبر است

یک کارشناس دستگاه اطلاعاتی آلمان، یکی از خبرهای خبرگزاری فرات در مورد میت را تایید کرد

اریک چمیدس-انبوم کارشناس دستگاه اطلاعاتی آلمان در مورد سخنان هر دو مسئول سازمان میت به نام‌های ارهان پکچتین و آیدین گیونل تحقیق کرد و اعلام نمود، "این اطلاعات درست هستند". این دو مسئول دستگاه میت در مورد قتل عام پاریس اطلاعاتی داده بودند.

شب گذشته در برنامه‌ی زوم از تلویزیون ZDF آلمان به طور گسترده در مورد کار و فعالیتهای میت در آلمان صحبت شد. در این برنامه گفته شد که در آلمان ٨ هزار تن برای میت ترکیه کار می‌کنند و در چهارچوب پشتیبانی از کار و فعالیت میت ترکیه، ۹۰۰ مسجد "کارهای دینی برای اتحاد اسلامی ترکیه-DITIB" نقش مهمی دارند.

"ملاهای دینی ترک علیه اعضای اپوزیسیون اطلاعات جمع آوری می‌کنند"

در این برنامه همچنین گفته شد، در مساجد آلمان ملاهای ترک علیه اعضای اپزسیون رژیم ترکیه اطلاعات جمع آوری می‌کنند و آنرا به نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های ترکیه می‌دهند و در سال ۲۰۱۷ به دلیل جاسوسی کردن، علیه چندین ملای تُرک، تحقیقات و بازجوییها آغاز‌ شده بود اما بعد از مدتی متوقف شد.

همچنین در این برنامه در مورد نقشه‌ی کشتن هایکو بغداک صحبت شد و اشاره شد، به دلیل اطلاعات یک عضو دستگاه اطلاعاتی میت در منطقه‌ی NRW علیه تورگوت اوکار پارلمانتار پیشین ه.د.پ شکایتی تنظیم شد.

"آلمان در مقابل میت سکوت کرده است"

در این برنامه همچنین اعلام شد که علیه چندین فعال مانند اوکر و کسانی که در شبکه‌های اجتماعی از رژیم اردوغان انتقاد می‌کنند، در نتیجه‌ی فعالیتهای میت در آلمان، در ترکیه شکایت شده است و این افراد به زندان محکوم شده‌اند.

سیاستمداران و کارشناسانی که در این برنامه صحبت کردند، تاکید کردند که دولت ترکیه در مورد شهروندان آلمانی اطلاعات جمع‌آوری می‌کند که این امر جرم است.

اریچ چمیدس کارشناس دستگاه اطلاعاتی آلمان در این برنامه اعلام کرد، میت ترکیه در آلمان یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های اطلاعاتی است و در این چهارچوب هم از حکومت فدرال آلمان انتقاد کرد که در برابر میت سکوت کرده است.

اریک می‌گوید، ترور ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز که در ۹ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳ در پاریس پایتخت فرانسه انجام شد، کار میت ترکیه بود.

"سلسله مراتب دستور ترور در پاریس"

این کارشناس دستگاه اطلاعاتی آلمان در مورد سخنان ارهان پکچتین، رئیس مرکز فعالیتهای جدایی‌خواهانه قومیت‌های میت در خارج از کشور و آیدین گیونل ریاست منابع انسانی میت که هر دو مسئولین میت ترکیه هستند، صحبت کرد که در ۴  آگوست ۲۰۱۷ / ۱۳ی مرداد ١٣٩۶ در باشور کوردستان در نتیجه‌ی عملیات ویژه‌ی پ.ک.ک دستگیر شدند. سخنان این دو عضو میت در یک گزارش ویژه توسط خبرگزاری فرات نیوز منتشر شده بودند.

اریک چمیدس اقدامات و نقشه‌ی ترور و اطلاعات در مورد آن رخداد را قابل اعتماد دانست و تاکید کرد که دستگاه اطلاعاتی فرانسه و دستگاههای امنیتی، اطلاعات تایید شده‌ای به دادستانی عمومی فرانسه داده‌اند که دستور ترور این سه زن سیاستمدار توسط خود اردوغان صادر شده است و این اطلاعات وارد پرونده نیز شده است. اریک همچنین اعلام کرد، برای آنکه حادثه‌ی فرانسه تکرار نشود، حکومت فدرال آلمان به آنکارا هشدار داده است و به آنها گفته است که "حد و مرز خود را بدانید".

این دو مسئول میت ترک اعلام کردند که بلیت رفت و آمد میان ترکیه و فرانسه برای عمر گونی ماشه‌کش قتل‌عام فرانسه، توسط یک کمپانی گردشگری وابسته به میت آماده شد. بر اساس اعترافات آنها که توسط خبرگزاری فرات منتشر شد، نقشه‌ی فاش‌شده به شرح زیر می‌باشد: اوغور کاآن آیک رئیس اداره‌ی امور نژادی و تبعیض خارج کشور، اغوز یورت رئیس‌بخش عملیات، آیهان اوران عضو بخش عملیات و شهاب‌الدین آسال طراحان ترور و قتل‌عام ٩ ژانویه ٢٠١٣ در پاریس بودند.

لازم به ذکر است که ۹ ژانویه‌ سال ۲۰۱۳ در وسط شهر پاریس و در اداره‌ی اینفورماسیون کوردستان سه زن مبارز توسط دستگاه جاسوسی ترکیه میت ترور شدند. ساکینه جانسز(سارا) یکی از موسسان پ.ک.ک و زنی مبارز و دانا،  فیدان دوغان (روژبین) مسئول امور خارجه‌ی کنگره‌ی ملی کوردستان در پاریس و لیلا شایلمز(روناهی) مبارز جوان در جنبش آزادی کوردستان. سه مبارز کوردستان، سه فعال جنبش زنان کوردستان، سه زن که همه‌ی زندگی خود را برای کوردستان فدا کردند. سه زن که با فکر و اندیشه و اعتقاد و عمل نمونه‌ی جان فدایی مسئله‌ی کوردستان هستند.