کاسبکار بوکانی از سوی نیروی انتظامی به قتل رسید

​​​​​​​علی نصیری جمعه گذشته (١٢ اکتبر/ ٢٠ مهرماه) از سوی نیروهای انتظامی هدف تیراندازی قرار گرفته بود به دلیل شدت جراحت در بیمارستان جان باخت

علی نصیری جمعه گذشته (١٢ اکتبر/ ٢٠ مهرماه) از سوی نیروهای انتظامی هدف تیراندازی قرار گرفته بود به دلیل شدت جراحت در بیمارستان جان باخت

 

علی نصیری، کاسبکار بوکانی که در روز ۲۰ مهرماه در جاده بوکان – میاندوآو به ظن حمل کالای قاچاق مورد هدف تیراندازی نیروی انتظامی قرار گرفته و زخمی شده بود، روز گذشته به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.

 

به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان روز جمعه ۲۰ مهرماه، خودروی این کاسبکار کُرد در جاده بوکان – میاندوآو به ظن حمل کالای قاچاق از سوی نیروی انتظامی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و در نتیجه آن این کاسبکار و همراه وی به نام مسعود اکبرپور به شدت زخمی شدند.

 

علی نصیری که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بوده به بیمارستان شهر مهاباد منتقل و تا روز گذشته، ۲۶ مهرماه، كه در اثر جراحات وارده جانش را از دست داد در بخش مراقبت‌های ویژه اين بيمارستان بستری بوده است. نامبرده متاهل و دارای دو فرزند بوده است. همچنین مسعود اکبرپور نیز جهت مداوا به یکی از بیمارستان‌های شهر اورمیه منتقل شده است.

 

این کاسبکار کُرد در حالی كشته شده است که مسئولین نظامی و امنیتی ایران هر بار تردد در مرز و تاریکی شب را بهانه تیراندازی نیروهای نظامی قرار می‌دهند.

 

به گفته شبکه حقوق بشر کردستان طی چند سال گذشته حداقل ۳۵ شهروند عادی یا کاسبکار توسط دايره مبارزه با قاچاق کالا به ظن حمل کالای قاچاق در جاده‌های بین شهری دور از مناطق مرزی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده‌اند.