کرونا به پیش می‌تازد؛ تعداد جانباختگان به ٧٢۵ نفر رسید

شمار فوتی‌های ویروس کرونا در چین به ٧٢٣ نفر رسیده است

بنابر گزارش کمیسیون بهداشت خلق چین تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ٧٢٣ نفر رسیده است. دو نفر هم در خارج از چین جان خود را از دست داده بودند. از سوی دیگر تعداد مبتلایان به این ویروس مرگبار به ٣۴ هزار ٩۴۵ نفر رسیده است.

٨۶ تن دیگر از مبتلایان به کرونا در چین طی ٢۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. همچنین آزمایشات پزشکی ٣ هزار نفر دیگر ابتلا به ویروس کرونا را مثبت نشان داده است.

شمار مبتلان به ویروس کرونا در کشتی تفریحی «دیاموند پرنسس» در سواحل یوکوهاما در ژاپن به ۶١ نفر افزایش یافت. این کشتی ٣ هزار و ٧٠٠ سرنشین دارد که همه آنان در حال گذراندن آزمایش‌های مربوط به کرونا هستند.

رابطه شهر ووهان در استان هوبئی به عنوان مرکز این ویروس با جهان خارج به تمامی قطع شده است.

مرگ پزشک افشاگر کرونا

دکتر لی ونلیانگ، چشم‌پزشک ٣۴ ساله بیمارستان ووهان چین که نسبت به خطر شیوع بیماری مرگبار ناشی از ویروس جدید کرونا هشدار داده بود، خود بر اثر ابتلا به همین بیماری واگیردار در روز چهارشنبه ۶ فوریه درگذشت.

او در ماه دسامبر گذشته در پیامی از ظهور ویروس تاجی‌شکل جدیدی خبر داده و گفته بود که این ویروس مشابه ویروس سارس بوده و احتمالا به همان اندازه خطرناک است. او با اعلام این که هفت مورد از افراد مبتلا به این بیماری را مشاهده کرده است، در پیامی که روز ۳۰ دسامبر گذشته فرستاد از همکارانش خواست تا با پوشیدن لباس محافظ و ماسک زدن، از ابتلا به این بیماری و سرایت آن به دیگران جلوگیری کنند.

با این حال در آن زمان نه تنها به هشدار دکتر لی‌ ونلینگ توجه نشد، بلکه پلیس به او هشدار داد که دست از «اظهارنظرهای دروغین» بردارد وگرنه یک پرونده تحقیقات علیه او به دلیل «گسترش شایعات» گشوده می‌شود. مسئولان با احضار لی از او تعهد و امضا گرفتند که از «اخلال در نظم عمومی» با انتشار این گونه اخبار دست بردارد.

هشدار به شهروندان؛ از ماسک استفاده کنید

شهرداری پکن به شهروندان هشدار داده است که در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند. افرادی که از این دستور سر باز زنند توسط پلیس دستگیر خواهند شد.

این در حالی است که ماسک در شهر پکن نایاب شده است.

در ایران کرونا شناسایی نشده است

وزارت بهداشت ایران می‌گوید که نتایج آزمایشات دو جهانگرد که در تبریز به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند منفی می‌باشد و هیچ موردی از شیوع این ویروس در ایران شناسایی نشده است. ایران همچنین ٧٠ دانشجوی این کشور را که روز چهارشنبه از ووهان به ایران بازگردانده بود در قرنطینه قرار داده است.