کنفدرالیسم جوامع کوردستان: رنج‌های خلق لبنان را رنج خود می‌دانیم

ک.ج.ک به خلق لبنان برای انفجارهای ۴ آگوست تسلیت گفت و اعلام کرد؛"از ته قلب شریک غم خلق لبنان هستیم و درد و رنج آنها را درد و رنج خود می‌دانیم."

ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در رابطه با انفجارهای ۴ آگوست در بندر بیروت بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی ک.ج.ک آمده است؛" انفجار ۴ آگوست در بندر بیروت در لبنان سبب جان باختن تعداد زیادی شد و تعداد زیادی هم مجروح شدند. ما به خلق لبنان تسلیت می‌گوییم. رحمت خدا شامل حال قربانیان باشد و امیدورایم مجروحین هر چه زودتر بهبود یابند. ما خود را شریک غم خلق لبنان می‌دانیم. درد و رنج آنها درد و رنج ما می‌باشد."

در بیانیه‌ی ک.ج.ک آمده است:

"لبنان یکی از مناطق بسیار زیبای خاورمیانه و کشورهای عربی می‌باشد. در لبنان عرب، ارمنی، کورد، دورزی، سریانی و چندین گروه و پیروان آیینهای دیگر زندگی می‌کنند و جغرافیای خلق‌ها و باورهاست. دارای تاریخ و اندیشه‌ای نمونه برای سرتاسر خاورمیانه است. لبنان کشوری دوست و دارای خلق‌های مختلف است، به همین دلیل درد و رنج این کشور زیبا درد و رنج همه‌ی بشریت است و خلق کورد نیز با رخ دادن این فاجعه بسیار غمگین شد.

جنبش ما و خلق کورد دلسوز لبنان می‌باشند. کوردها در لبنان نه تنها رنج و احساس خود را با لبنان در می‌آمیزند، بلکه کورد لبنان را کشور خواهر-برادر می‌داند. کوردهای لبنان و همه‌ی کوردها لبنان را مانند وطن خود می‌دانند. ما در چنین روزهای دشواری در کنار خلق لبنان هستیم. ما فکر می‌کنیم که کوردها در لبنان نیز برای ترمیم این زخم به وظیفه‌ی خود عمل خواهند کرد. خلق لبنان تاکنون مصائب بسیاری را پشت سر گذاشته است، بدون شک این مصیبت را هم سپری خواهد کرد. پشتیبانی مادی و معنوی دوستان خلق لبنان برای پشت سر گذاشتن این آزار به آنها کمک خواهد کرد. ما معتقدیم خلق‌های عرب و بشریت به وظیفه‌ی خود در قبال لبنان عمل خواهند کرد.

با یادآوری اینکه ارتباط تاریخی و قلبی نیرومندی با لبنان داریم، یک بار دیگر به خلق لبنان تسلیت می‌گوییم. ما امیدواریم خلق لبنان هر چه سریعتر این زخم خود را ترمیم کند و یک بار دیگر مانند گوهر خاورمیانه به روزهای درخشان خود بازگردد".