گردان اینترناسیونالیست‌ها: نابودی داعش هدف مشترک همه ماست

گردان مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ در جبهه رقا متشکل از مبارزان بسیاری از کشورهای جهان است. مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ در جبهەهای مقدم جنگ با تبهکاران داعش نبرد می‌کنند

گردان مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ در جبهه رقا متشکل از مبارزان بسیاری از کشورهای جهان است. مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ در جبهەهای مقدم جنگ با تبهکاران داعش نبرد می‌کنند

 

مبارزانی که از هر چهارسوی جهان در صفوف یگانهای مدافع خلق جای گرفته‌اند برای آزادی رقا مبارزه می‌نمایند. آنان می‌گویند که از کشورهای مختلف جهان گردهم آمده و هدف مشترکی را پیش روی خود قرار داده‌اند که آنهم نابودی داعش و آزادسازی رقا است. آنان برای تحقق زندگی آزاد شهروندان رقا می‌جنگند.

 

این مبارزان در یگانهای حمله به داعشی‌ها و همچنین یگانهای محافظتی گروه حمله جای می‌گیرند. مبارزان اینترناسیونالیست در گفتگو با خبرگزاری فرات به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

 

روبین شورش: من یک شهروند تبعه آمریکا هستم. از فنلاند، اسپانیا، اسکاتلند، انگلیس و فرانسه رفقایم را همین جا می‌توانید ببینید.

 

مارسلو از مبارزان اینترناسیونالیست ی.پ.گ در رابطه با زمان و چگونگی شکل‌گیری گردان ویژه مبارزان اینترناسیونالیست می‌گوید: گردان ما در دسامبر ٢٠١۶ شکل گرفت. ما در عملیات شنگال شرکت کردیم و سپس در عملیات آزادسازی طبقا هم مشارکت نمودیم. سپس ی.پ.گ ما را ترفیع نموده و گردان مبارزان اینترناسیونالیست را رسما تشکیل داد. اکنون هم برای آزادی رقا مشغول انجام وظایف انقلابی خود هستیم.

 

هدف از تشکیل و همچنین وضعیت گردان اینترناسیونالیست ی.پ.گ چگونه است؟

 

اولیسا: مبارزان از کشورهای و فرهنگ‌های گوناگونی اینجا گردهم آمده‌اند. ویژگی منحصر بفرد آنان مبارزه برای هدفی مشترکت است. می‌توان گفته که هدف مشترک همگی نابودی داعش است. وضعیت گردان بسیار عالی است.

 

نقش شما در عملیات "نبرد بزرگ" رقا چیست؟

 

دیفر آلبا: در عملیات مشارکت کرده‌ایم. ما گروه حمله به داعش هستیم و یکی از گردانهایی هستیم که ضربات مرگباری را به داعش وارد می‌کنیم. در عملیات رقا نقشی فعال در گروه حمله برعهده گرفته‌ایم.

 

تفاوت میان گردان اینترناسیونالیست‌های ی.پ.گ و مبارزان غربی در میان اعضای ی.پ.گ چیست؟

جسور باکور: ما غربی‌های عضو گردان اینترناسیونالیست ی.پ.گ در فعالیت‌ها هر عرصه می‌توانیم به نقش خود عمل نماییم، اما رفقای ما که از غرب به روژاوا آمده و در ی.پ.گ به مبارزه می‌پیوندند حداکثر با دو مبارز غربی دیگر می‌توانند در یک گردان جای گیرند. تنها تفاوت ما این است.

 

 

پس از آزادی رقا گردان مبارزان اینترناسیونالیست چکار خواهد کرد؟ در کدام عرصه فعالیت خواهید کرد؟

 

شرسان تاچ: گردان ما متعلق به ی.پ.گ است و آنان هر تصمیمی را اتخاذ کنند ما آن را می‌پذیریم. در هر عرصه‌ای که ی.پ.گ خواهان آن باشد وظایف خود را به انجام می‌رسانیم.