گریلاهای کردستان موضع اشغالگران در شمذینان را به کنترل خویش درآوردند

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در تپه لیلک واقع در شمزینان به سنگر و استحکامات ارتش ترکیه وارد شده و یک قبضه سلاح تیربار بی‌کی‌سی را ضبط کردند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا علیه اشغالگری دولت ترکیه و حملات هوایی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ بدین شرح است:

  " نیروهای گریلا در شمزینان به سنگرهای دشمن وارد شدند

  در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا نیروهایمان در گرامیداشت سالروز کارزار ۱۵ آگوست رأس ساعت ۱۵:۲۰ روز ۱۶ آگوست/ ۲۵ مرداد علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه لیلک واقع در شمزینان مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. نیروهایمان از دو طرف به استحکامات دشمن وارد شده و سنگرهای دشمن را هدف قرار دادند. با وارد شدن به سنگرهای دشمن جسد یک نظامی را مشاهده کرده، یک قبضه سلاح بی‌کی‌سی و زنجیر گلوله‌های آن را ضبط نمودند. همچنین نیروهایمان یک دوربین تلسکوپی را منهدم کردند. در طی این عملیات یک ارتشی کشته و یک تن دیگر زخمی شد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  در چنار یک گریلا به شهادت رسید

  در شامگاه روز ۳۰ ژوئیه / ۸ مرداد رفیقمان مونزور در زمان انجام مسئولیت‌‌های خویش در روستای باره در منطقه چنار در آمد با نظامیان دشمن روبه‌رو شده و درگیری رویداد. رفیقمان مونزور تا آخرین گلوله‌ی خویش با جسارت پیکار نموده و به کاروان شهدا پیوست. جزئیات بیشتر درباره‌ی مشخصات رفیق شهیدمان بدین شرح است:‌

   نام: مظلوم سرحد

   کد سازمانی: مونزور دجله

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۳۰ ژوئیه ٢٠١٩ – آمد

  رفیقمان مونزور سال ۱۹۹۲در میان اطرافیانی میهن‌دوست در منطقه چنار واقع در آمد چشم به جهان گشود. وی در سرزمینی که به دنیا آمد فشار و استعمار دولت ترکیه را مشاهده کرده و هیچگاه این سیاست‌های ضد بشری علیه خلق کرد را قبول نکرد. همواره در جستجو بوده و با هدف انجام مبارزاتی تاثیرگذار در سال ۲۰۱۵ به صفوف گریلا پیوست. از زمان پیوستن به مبارزات آزادی خواهی بر اساس فلسفه‌ی آزادی خواهی رهبر آپو ژرفا یافته و با هدف مبدل گشتن به گریلایی تاثیرگذار همواره تلاش نمود. با تجربیاتی که به دست آورد در بسیاری از عرصه‌های گریلا مبارزاتی فعالانه به انجام رسانده و زحماتی عظیم را متحمل شد. با فداکاری و صمیمیت خویش تاثیری عمیق بر رفقا گذاشت. مسئولیت‌های بسیار سنگینی را با دلسوزی عظیم به انجام رسانده و تا آخرین لحظه برای آزادی کردستان مبارزه نمود.

  مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده رفیق شهیدمان مونزور و تمامی خلق میهن دوست کردستان اعلام می‌داریم. پیمان می‌بندیم، میراث مبارزاتی را که رفیق مونزور برای ما بر جای گذاشت به سرافرازی برسانیم.

  هواپیماهای جنگنده‌ تپه جودی در عرصه زاپ را بمباران کردند

  روز ۱۸ آگوست/ ۲۷ مرداد هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه تپه جودی در حومه روستای فلحا در عرصه زاپ را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."