گوران شاهو: تحولات در ایران رژیم استعمارگر ایران را مجبور به تغییرات ریشه‌ای نموده است

عضو شورای مدیریتی کودار سیاست‌ها و فعالیت‌های سپاه ‌استعمارگر در ایران و شرق کردستان را تحلیل و بررسی نمود.

   گوران شاهو عضو شورای مدیریتی جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان- کودار در برنامه‌ی این هفته‌ی خط سوم از تلویزیون آرین به پرسشهای زال مَد در رابطه با تحولات جاری در منطقه، ایران و کردستان پاسخ گفت. گوران شاهو اظهار کرد: نظریه‌ی جنگ در ایران، جامعه‌‌ای که لازمه‌ی انقلاب است را منفعل می‌سازد. سپاه استعمارگر و نهادهای امنیتی تنها عاملانی هستند که خواهان تدوام نظام می‌باشند. برای تغییرات در وحله‌ی اول باید با قانون اساسی برخورد نمود.

   گوران ابتدا به اهداف درگیری‌ها در منطقه خلیج پرداخت و گفت: ائتلاف بین‌الدولی علیه ایران و درگیری‌های خلیج‌ فارس با منافع ایرانیان در تضاد می‌باشد. رژیم استعمارگر ایران با این ‌درگیری‌ها طیف‌های ناسیونالیست و لیبرالیست که از جنگ و تجزیه‌ی ایران هراس دارند را به سکوت وا می‌دارد. این مسائل بسیار آگاهانه برای سکوت جریان‌های که خواهان تحولات در ایران هستند، انجام می‌پذیرد. بخش عظیم جامعه که خواهان تغییر و تحولات ریشه‌ای در ایران هستند را در حالت و وضعیت چاره‌یابی بحران‌ها با راهکار مداخلات خارجی قرار می‌دهد. نظریه‌ی جنگ در ایران، جامعه‌‌ای که لازمه‌ی انقلاب است را منفعل می‌سازد.

   وی به تغییر و تحولات در جامعه‌ی ایران پرداخت و خاطرنشان ساخت: سطح آگاهی خلق در وضعیت کنونی از لحاظ ذهنیت و سبک زندگی در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی، نظام را وادار به تغییراتی در درون خود ساخته است. رویکرد و سیاست‌های کنونی رژیم استعمارگر ایران تا مدت کوتاهی می‌تواند تداوم داشته باشد. رژیم به این نتیجه‌ رسیده است که باید تغییراتی در خود ایجاد کند، اما خواهان آنند که تغییرات در جهت منفعت نزدیکان به نظام و با کمترین هزینه‌ ایجاد گردد.

   شورای مدیریتی کودار به قبضه ‌نمودن نهادها و دستگاه‌های حکومتی از سوی سپاه استعمارگر پرداخت و گفت: رژیم استعمارگر ایران در تمامی عرصه‌ها در بحران مشروعیتی قرار دارد. سپاه استعمارگر و نهادهای امنیتی از معدود عواملی هستند که خواهان تدوام نظام می‌باشند. به همین دلیل به نام ریشه‌کن کردن فساد‌ اداری و نظامی در تلاش برای قبضه‌ نمودن تمامی نهادها و دستگاه‌های حکومتی هستند. برخی از سران نظام علیه تبعیض در ایران شعار می‌دهند، اما باید دانست این خود قانون اساسی می‌باشد که تبعض و نابرابری را ایجاد و مشروع ساخته است. قانونی اساسی مطالبات و حقوق تمامی‌ خلق‌های ایران را پایمال کرده است. در وحله‌ی اول این قانون‌ اساسی‌ است که باید با آن برخورد کرد. 

​​​​​​​   شاهو به حوزه‌های فعالیتی سپاه استعمارگر پرداخت و افزود: سپاه استعمارگر با توجه به مداخلاتی که در سوریه دارد، توانست از لحاظ نظامی و سیستم شناخت و تجربیاتی به دست آورد. حال نیز هراس زیادی از سیستم روژاوا دارد و اینکه این سیستم، باعث انقلاب در شرق کردستان شود. به همین دلیل سپاه استعمارگر در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی فعالیت‌ها و تحرکاتی را پیش رو گرفته است. در این حوزه‌ها با ایجاد دیدار با برخی از احزاب شرق کردستان و ایجاد کنگره‌ی مشاهیر کرد و کنگره‌ی به اصطلاح پیشمرگ‌های مسلمان را در نظر گرفت. این‌ها همه و همه سیاست‌های سپاه استعمارگر علیه جنبش‌آزادی‌خواه آپویی می‌باشد.

​​​​​​​   وی در ادامه افزود: سیاست‌های اخیر سپاه در چارچوب جنگ ویژه و در راستای ایجاد تفرقه‌افکنی میان احزاب شرق کردستان می‌باشد. باید دانست که هر  عمل و سیاستی در این راستا تنها در منفعت سپاه استعمارگر قرار می‌گیرد نه خلق کرد. این سیاست‌ها به مانند سال‌های ۸۰ شمسی و جنگ داخلی قیاده موقت است که جنگ داخلی میان‌ کردها روی داد.

​​​​​​​   شاهو به اهداف زندانی نمودن فعالان خلق کرد در شرق کردستان پرداخت و گفت: رژیم استعارگر ایران در تلاش برای قبضه‌نمودن فضای داخلی می‌باشد. موج دستگیری و زندانی نمودن فعالان کرد برای ایجاد جامعه‌ای فاقد از سازماندهی و هم‌سو با آن ایجاد ناباوری و بی‌اعتمادی در میان خلق می‌باشد.

​​​​​​​   گوران شاهو عضو شورای مدیریتی جامعه‌ی دمکراتیک و آزاد شرق کردستان- کودار در پایان گفت: نباید با اعمال و سیاست‌های خود بگذاریم که نظام‌های موجود عمر خود را تداوم بخشند. باید به آلترناتیوی در مقابل رژیم‌های موجود مبدل شویم. با تلاش و فعالیت‌های مشترک و با تاکید بر ذهنیت مشترک می‌توان اتحاد ایجاد نمود. کودار و پژاک بر اتحاد احزاب شرق کردستان اصرار می‌ورزند. اتحاد ذهنیتی می‌تواند سیستم و حیاتی نوین و دموکراتیک را بنیاد نهد.